شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
«نامه‌های ابری» انصاری‌فر در پائیز به دست مخاطبانش رسید

تازه‌ترین کتاب «اسلام انصاری‌فر» شاعر و روزنامه‌نگار ایلامی، با عنوان «نامه‌های ابری» از سوی نشر «باشور» منتشر شد.

«اسلام انصاری‌فر» شاعر و روزنامه‌نگار ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: مجموعه رباعی «نامه‌های ابری» درواقع برگزیده رباعی‌های دهه هشتاد و نود من است که به ۶۰ رباعی رسیدند و توسط نشر «باشور» به مدیریت محمد مرادی‌ نصاری در 68 صفحه به چاپ رسیده است.

سراینده مجموعه شعر «تو را می‌ریزد این باران» در خصوص محتوای کتاب تازه خود گفت: محتوای اغلب رباعی‌ها عاشقانه است و سعی‌ام بر این بوده که در رباعی‌های جدید دفتر دوم تا حدودی فضا و زبان شعری‌ام را امروزی‌تر کنم و نتیجه را به پای مخاطبین خاص و منتقد می‌گذارم. قالب رباعی، قالبی روان و صریح است که مورد پسند اکثر شاعران جوان و علاقه‌مندان به شعر و شاعری قرار گرفته است.

شاعر مجموعه «میم» ادامه داد: امروزه با کوتاه شدن نوشتارها به خاطر رعایت حوصله مخاطب و انتقال مضمون در کوتاه‌ترین متن و زمان، قالب‌های کوتاه همانند سپید کوتاه،‌ هایکو، رباعی و دوبیتی، گوی سبقت را از قالب‌های دیگر همچون غزل ربوده اند. در دهه ۶۰ و هفتاد قالب غزل، قالب اصلی و منتخب اکثر شاعران بود اما در حال حاضر با وجود غزلسرایان توانمند در کشور، این قالب جای خود را به قالب‌های کوتاه داده است.
 
چند شعر از این مجموعه:
 
کم بر سر روزگار هی سنگ بزن!
این گوشه و آن گوشه برو انگ بزن!
خش خش نکن این کفر می‌آید تو‌ ها
پاشو به شماره خدا زنگ بزن!
 
چک چک چک چکامه باران است
افتادن برگ ادامه باران است
با نام بهار می‌نویسند اما
پاییز شناسنامه باران است
 
آن کوچه خیابان شد و شهر است اینک
دیگر نه تو آن عشق و نه من آن کودک
چون عقربه و ثانیه گردیم امروز
در داخل این بازی قایم موشک
 
این کتاب با طرح جلدی از چیا سرسپی و نقاشی مبینا قادرزاده، در نوبت اول (1400) در 68 صفحه و به قیمت 30 هزار تومان در دو دفتر (دهه 80 و دهه 90) به بازار کتاب آمده است.
 

«اسلام انصاری‌فر» در سال 1355 در روستای «میل‌علی‌جابر» شهرستان بدره به دنیا آمد و هم اکنون ساکن ایلام است. مجموعه اشعار «تو را می‌ریزد این باران»، «بمبی در سرم جا مانده است» و «نامه‌های ابری» از او منتشر شده است. انصاری‌فر سال‌هاست با مطبوعات محلی و پایگاه‌های خبری در استان به عنوان نویسنده و ویراستار همکاری می‌کند و چند مقام هم در جشنواره‌های مطبوعات درون استانی به دست آورده است. او یک مجموعه شعر نوجوان با عنوان «خواب ماهی قرمز» با موضوع جنگ آماده چاپ دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها