دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
فاز اول پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد آماده بهره‌برداری است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد شامل کتابخانه، سالن مطالعه، بخش نابینایان و ناشنوایان رو به اتمام و آماده بهره‌برداری است.

فرشته طهماسبی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، درباره کمّ‌وکیف وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان، از بازگشایی کتابخانه حضرت مهدی (عج) خرم‌آباد در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: این کتابخانه به‌دلیل عدم استحکام لازم از سال 1395 تعطیل بود و خوشبختانه علی‌رغم اعتبارات محدود استانی با کمک خیّرین و با ظرفیت‌های موجود مقاوم‌سازی شده و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان افزود: با توجه به اینکه منطقه گلدشت خرم‌آباد تراکم جمعیت بالایی دارد و در مقابل، فضاهای فرهنگی مانند سرای محله یا فرهنگ‌سرا در این منطقه وجود ندارد، وجود این کتابخانه می‌تواند کمک خوبی برای افراد و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.
 
افتتاح کتابخانه شهید باهنر بروجرد در صورت تحویل از طرف مجریان طرح
طهماسبی همچنین گفت: بالغ بر یک‌میلیارد تومان تجهیزات برای کتابخانه شهید باهنر بروجرد و کتابخانه روستایی دینارآباد این شهر تخصیص داده شده‌ و منتظر تحویل پروژه‌ها از طرف مجریان پروژه (اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و اداره‌کل راه و شهرسازی لرستان) هستیم.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان، به‌محض تحویل این پروژه‌ها از طرف مجریان آنها، چیدمان لازم، انجام و این دو کتابخانه عمومی نیز افتتاح خواهند شد.
 
فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد آماده بهره‌برداری است
طهماسبی حرکت عمرانی و فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد شامل کتابخانه، سالن مطالعه، بخش نابینایان، ناشنوایان، کلاس‌های مربوط به کتابخانه‌ها رو به اتمام است.


همچنین به گفته وی، فاز دوم پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد هم -که شامل پارکینگ و طبقات زیرزمین است- 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و افتتاح کل پروژه و یا فاز اول کتابخانه به‌تنهایی، بستگی به نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان افزود: به‌طور میانگین در هر شهرستان یک پروژه در دست اجرا داریم و کتابخانه درجه 2 شهرستان پلدختر نیز مراحل انتهایی خود را طی می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم که با اضافه‌شدن زیرساخت‌های مناسب برای توسعه فرهنگی و ترویجِ فرهنگ مطالعه، دغدغه‌ای که ما برای سرانه‌‌‌ مطالعه داریم، برطرف یا حداقل کمتر شود.
 
انتظار داریم شهرداری خرم‌آباد در دوره جدید فعالیت خود، سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌‌ها را بدهد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان با اشاره به خروجی جلسه اخیر خود با اعضای شورای شهر خرم‌آباد، عنوان کرد: سهم نیم‌درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری بر اساس قانون، مهم‌ترین منبع درآمدی کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی بوده که این انتظار می‌رود در دوره جدید فعالیت شورای اسلامی شهر و همچنین مدیریت جدید شهرداری خرم‌آباد، سهم نیم‌درصد با مساعدت بیشتر پرداخت شود.

 
برگزاری جشنواره رضوی در لرستان
فرشته طهماسبی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و شناساندن فرهنگ رضوی و بهره‌مندی از سیره پاک ائمه اطهار به‌ويژه هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) از طریق مطالعه سیره ایشان در سطح کتابخانه‌های عمومی و در استان لرستان نیز برگزار شده است.

وی افزود: یازدهمین دوره این جشنواره در سال ۱۴۰۰ با برگزاری در گروه‌های سنی مختلف و درنظرگیری بخش‌های متنوع و جذاب و راه‌اندازی پویش‌های کتابخوانی ویژه فرهنگ رضوی و مهدوی در حال انجام است.
 

 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان افزود: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش فردی و خانوادگی در بستر الکترونیک با ارائه شش عنوان کتاب برای سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال تا آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، در قالب‌های نقاشی، پویش کتاب، داستان کوتاه، شعرسرایی، قصه‌گویی، موشن‌گرافی، فیلم کوتاه، انیمیشن، خط نوشته، پوستر و نیز انتشار منابع مرتبط با موضوع جشنواره، تهیه و به‌صورت الکترونیکی در سامانه مسابقات الکترونیکی کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.
 
هفته کتاب با برنامه‌های متعدد برگزار می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان افزود: با توجه به ظرفیت شهرستان‌ها و شرایط ویژه کرونایی حاکم بر جامعه برنامه‌های متعددی جهت هرچه باشکوه‌تر برگزارکردن هفته کتاب در آبان‌ماه در نظر گرفته شده است که برنامه‌ها و زمان‌بندی آنها نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها