دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
شروع کار ایپینا با تمرکز بر حوزه چاپ دیجیتال

پایگاه اطلاع‌رسانی چاپ دیجیتال ایران به دنبال تغییرات گسترده در حوزه چاپ، به‌ویژه سرعت تحولات در عرصه چاپ دیجیتال و همچنین لزوم تخصصی‌ترشدن رسانه‌های چاپی فعالیت خود را آغاز کرد.

جلال ذکایی، مدیرمسئول پایگاه اطلاع‌رسانی چاپ دیجیتال ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: صنعت چاپ در سال‌های اخیر با شتاب فزاینده‌ای به سمت دیجیتالی‌شدن پیش می‌رود و حوزه تاثیرگذاریِ چاپ دیجیتال از چاپ کتاب و مطبوعات فراتر رفته و عرصه‌های جدیدی از زندگی روزمره را تحت تاثیر خود قرار داده است.
 
وی افزود: امروزه چاپ پارچه، دکوراسیون، بسته‌بندی، لیبل و ده‌ها حوزه دیگر تحت تاثیر چاپ دیجیتال قرار گرفته‌اند و این تحولات نه‌تنها متوقف نشده، بلکه هر روز در حال گسترش و توسعه است.
 
ذکایی با بیان اینکه به نظر می‌رسید جای یک رسانه‌ تخصصی در این حوزه خالی بود، عنوان کرد: احساس شد ضروری است که چاپ دیجیتال از زوایای گوناگون بررسی شود و به دنبال آن با پیشنهاد اینجانب و موافقت هیات نظارت بر مطبوعات، مجوز ایپینا به «پایگاه اطلاع‌رسانی چاپ دیجیتال ایران» تغییر کرد.
 
وی یادآور شد: قرار است از این پس موضوعات مربوط به چاپ دیجیتال در این رسانه مطرح و پیگیری شود.
 
ذکایی همچنین درباره چگونگی فعالیت و بخش‌های مختلف این پایگاه خبری، توضیح داد: سعی خواهیم کرد تحولات و اتفاقات مربوط به حوزه چاپ دیجیتال را در چهار بخش اخبار، رویدادها، تکنولوژی‌های نو و گزارش‌های خبری پیگیری کنیم و همان‌طور که از نام پایگاه خبری نیز پیداست، این اطلاعات به‌صورت برخط و الکترونیکی منتشر خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها