پنجشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
مسابقه کتابخوانی موضوعی کنگره شهدا برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، مسابقه کتابخوانی «خط هشتم» در زنجان برگزار می‌شود، گفت: مهلت شرکت در این مسابقه کتابخوانی تا 31 شهریورماه تعیین شده است.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زنجان بیان کرد: مسابقه کتابخوانی «خط هشتم» به مناسبت بزرگداشت کنگره 3535 شهید و با هدف معرفی و تبیین رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران به نسل جوان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه مهلت مسابقه کتابخوانی «خط هشتم» تا 31 شهریورماه تعیین شده، گفت: این مسابقه با مشارکت کمیته بانوان کنگره ملی 3535 شهید استان، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان بسیج جامعه زنان در استان برگزار می‌شود.

نیک‌بخش با اشاره به جوایز این جشنواره افزود: در پایان به 35 نفر از برگزیدگان به قید قرعه به پنج نفر مبلغ دو میلیون ریال، به 10 نفر مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال و به 20 نفر مبلغ یک میلیون ریال اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: کتاب «خط هشتم» یک رمان داستانی از زندگی شهید پهلوان پرویز عطایی است که توسط سعیده سادات صفوی گردآوری شده و توسط فاطمه شکوری نوشته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، ادامه داد: پیش از این نیز مسابقه کتابخوانی «آزادی معنوی» با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و با هدف ترویج و گرامیداشت فرهنگ شهید مطهری برگزار شد.

وی افزود: همچنین به مناسبت دهه امامت و ولایت «از عید قربان تا عید غدیر»، مسابقه کتابخوانی «با کاروان غدیر» با محوریت کتاب‌های «تنها راه رستگاری» بدون محدودیت سنی، «کیمیاگر» برای رده سنی 13 تا 18 سال و «بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد» برای رده سنی 6 تا 12 سال به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی زنجان و با همکاری بنیاد غدیر زنجان برگزار شد.

نیک‌بخش گفت: با توجه به حاکم بودن شیوع ویروس کرونا، مراسم تقدیر از نفرات برتر در فرصت مناسب با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها