یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
افتتاح دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی استان لرستان

دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی استان لرستان آغاز به کار کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، گفت: دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی لرستان با هدف هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی و متولی امر کتاب و کتابخوانی راه اندازی شده است.

رضا نیازی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری، نهاد کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیمای مرکز استان و آموزش و پرورش استان و کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد به عنوان اعضای این دبیرخانه در راستای ایجاد نگاه جدی‌تر و عمیق‌تر دستگاه‌های فرهنگی به ترویج کتاب و کتاب‌خوانی گام خواهند برداشتند ابراز کرد، ایجاد دبیرخانه در راستای طرح‌های در دست اجرای شهر خرم‌آباد در برنامه های اعلامی به دفتر مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص طرح پایتخت کتاب نیز است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهداف این دبیرخانه را ایجاد زیرساخت‌های کلان مربوط به کتاب و کتابخوانی در استان برشمرد، همچنین توجه به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه نشین شهرها و استفاده از ظرفیت مساجد و دفاتر تسهیل‌گری جهت توسعه امر کتاب و کتابخوانی در این مناطق و برگزاری نمایشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور برخورداری همه اقشار مختلف جامعه از این نمایشگاه‌ها عنوان کرد.
 

وی به تعامل بین بخشی بین دستگاه های فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: جهت انجام کارهای بزرگ در استان نیاز است دستگاه‌ها با یکدیگر تعامل داشته باشند و با ارائه طرح‌های منسجم و نگاه ویژه به کتاب و کتابخوانی بتوانیم قدمی در ارائه هرچه بهتر طرح‌ها در استان داشته باشیم و جایگاه و شاخص‌های فرهنگی در استان را بالاتر ببریم.

صفریان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد در بخش دیگری از این برنامه به اهمیت موضوع کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت و اعلام کرد: از تمام ظرفیت‌های شورای شهر در جهت پیش‌برد اهداف این دبیرخانه استفاده خواهیم کرد.

وی بر حمایت از فعالیت‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و به تکمیل‌ طرح‌های عنوان شده در برنامه‌های اعلامی در دبیرخانه پایتخت کتاب اشاره کرد و افزود: همزمان با آغاز به کار کمیسیون فرهنگی روند اجرایی این طرح‌ها نیز پیگیری خواهند شد.
 
در این برنامه نمایندگان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد، نیز به ارائه گزارش عملکرد خود در خصوص همکاری با دبیرخانه پرداختند و در پایان اعلام داشتند که با تمام ظرفیت‌های خود در خدمت توسعه کتابخوانی استان و شهر خرم‌آباد خواهند بود و با سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی که در دبیرخانه ترویج کتابخوانی استانپیش‌بینی شده است با تشکیل کمیته‌های تخصصی گامی مؤثر در راستای توسعه فرهنگی استان برداشته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها