شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
متهم متعرض به پیکره ماموستا هه‌ژار در مهاباد دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد از دستگیری فرد متهم به تعرض به پیکره ماموستا هه‌ژار و سوزاندن آن، خبر داد.

سرهنگ ستاد محمد توحیدی، فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در پی خبر به آتش کشیدن پیکره ماموستا هه‌ژار از شاعران و نویسندگان نامی ایران، اقدامات اولیه پس از هماهنگی با دادستان شهرستان از لحظه اولیه در دستور کار انتظامی مهاباد قرار گرفت و متهم در کمترین زمان ممکن با استفاده از دوربین‌های محل، شناسایی شد.

وی افزود: با همکاری تعدادی از جوانان شهر، جستجو برای دستگیری متهم در سطح شهر صورت گرفت و در نهایت، در پارک ملت شهر مهاباد، وی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد اظهار کرد: متهم معتاد متجاهر است که سابقه اعتیاد به مصرف شیشه و سرقت داشته است. او ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور است و به خاطر اینکه خواسته در حین مصرف مواد مخدر و یا سرقت شناسایی نشود، به مهاباد سفر کرده است.

وی افزود: به دلیل اینکه متهم ساکن استان‌های همجوار نبود، دستگیری وی با کمی مشکل مواجه شد، اما با ورود دادستان و سایر مسئولان به موضوع، در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد. پرونده در مرحله مقدماتی قرار دارد و متهم با وثیقه بسیار سنگین روانه زندان شده است.
 
یادآوری می‌شود، عبدالرحمان شرفکندی متخلص به ماموستا «هه‌ژار» نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار کُرد در سن ۶۹ سالگی در سال ۱۳۶۹ دار فانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان مهاباد به خاک سپرده شد و این نویسنده و شاعر نامدار در طول سالیانی که به کار نویسندگی و پژوهش پرداخت، آثار متعددی در زمینه‌های مختلف ادبی، فرهنگی و دینی خلق کرد.

ترجمه قرآن کریم به زبان کُردی، ترجمه کتاب قانون شیخ الرییس بوعلی سینا، تهیه فرهنگ لغت کردی فارسی «هه‌نبانه بورینه»، دیوان شعر «هه‌ژار بو کوردستان»، «چیشتی مجیور»، شرح دیوان ملای جزیری به کردی و ترجمه رباعیات حکیم عمر خیام به زبان کُردی از دیگر آثار این شاعر نامدار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها