سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
پیوندهای ادبیات ایران و انگلستان

نشست مجازی «از گذشته ادبیات تطبیقی ایران» در گفت‌وگو با حسن جوادی از سوی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست «از گذشته ادبیات تطبیقی ایران» با حضور حسن جوادی، استاد بازنشسته ادبیات فارسی و ادبیات تطبیقی و ادبیات انگلیسی دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و استاد دانشگاه تهران و رئیس کارگروه ادبیات تطبیقی و رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران از سوی کارگروه پژوهشی ادبیات تطبیقیِ انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران عصر یکشنبه 23 خرداد 1400 از فضای مجازی پخش شد.
 
حسن جوادی، مؤلف کتاب «تأثیر ادبیات فارسی در ادبیات انگلیسی» که از سوی انتشارات سمت منتشر شده، در این نشست از زندگی علمی خود، برنامه آموزشی و استادان دوره کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقی دانشگاه تهران در دهه پنجاه شمسی سخن گفت.
 
پس از پرسش و پاسخ، رئیس کارگروه ادبیات تطبیقی و رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران نیز سخنرانی کوتاهی داشت و درباره چشم‌انداز آینده ادبیات تطبیقی در دانشگاه‌های ایران صحبت کرد.
 
این کارگروه یک دوره آموزشی جامع ادبیات تطبیقی را برای پژوهشگران و علاقه‌مندان ادبیات تطبیقی راه‌اندازی کرده است که در مدت دو سال در بخش‌های مختلف برگزار خواهد شد.
 
همچنین دانشگاه بیرجند با همکاری این کارگروه اقدام به تأسیس نشریه علمی مطالعه بین‌رشته‌ای ادبیات، هنر و علوم انسانی کرده است که نخستین شماره آن به‌زودی منتشر خواهد شد. دعوت از صاحب‌نظران بین‌المللی ادبیات تطبیقی و ارتباط با انجمن‌های ادبیات تطبیقی جهان از برنامه‌های آتی این کارگروه خواهد بود.

دوره‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها