سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
حضور 19 کتابفروشی استان آذربایجان‌غربی در طرح «بهارانه کتاب 1400»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: 19 کتابفروشی استان در طرح «بهارانه کتاب 1400» ثبت نام کرده‌ و حضور فعال دارند.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: 19 کتابفروشی در طرح «بهارانه کتاب 1400» از سراسر استان آذربایجان‌‍‌غربی ثبت نام کرده‌ و حضور فعال دارند که از این تعداد کتابفروشی 9 کتابفروشی در ارومیه و 10 کتابفروشی از شهرستان‌های استان ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این تعداد کتابفروشی شامل پرهام، درنا، سلیمی، علوم دانشگاهی، ایران کتاب، پاتوق کتاب ارومیه، ختایی و بشری در ارومیه، زارع، شهر کتاب بوکان، موکریان، کتاب پیام، کتاب مهرگان، کتاب و نوشت افزار پژوهش، کتابسرای موکریان، کتابفروشی صالحی، کتاب گزینگ، کتابفروشی امام شافعی سردشت از شهرستان‌های نقده، سردشت، میاندوآب، مهاباد و بوکان در طرح بهارانه کتاب تا به امروز ثبت نام کرده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در اولین روز آغاز این طرح بیش از 185 میلیون ریال کتابفروشی‌های عضو طرح فروش داشتند، افزود: طرح بهارانه کتاب 1400 از 17 خردادماه سال جاری شروع و تا 24 خرداد در کتابفروشی‌های عضو طرح در استان آذربایجان‌غربی ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: در «بهارانه کتاب 1400» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل  از سوی کتابفروشی‌ها پوشش داده می‌شود و بیشتر کتابفروشی‌های عضو طرح در کانال‌های مجازی فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر 2 میلیون ریال است، گفت: کتابهای عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

خدایاری همچنین با اشاره به اینکه سقف یارانه خرید برای هر خریدار 400 هزار ریال است، بیان کرد: به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌شود و در این طرح کتابفروشی‎هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‎توانند کتاب‎های خود را که با شرایط تعیین شده به خریداران بفروشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها