پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
کنگره ملی شعر مکتب گمنامی یک خلاقیت قابل ستایش است

محمد جواد تهرانی نوبندگانی با سرایش شعری به کنگره ملی شعر مکتب گمنامی پیوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، این شاعر خوشنام که کارنامه درخشانی در کنگره‌ها، جشنواره‌ها، سوگواره‌ها خصوصا اشعار با گویش‌های محلی دارد، گفت: این اتفاق ادبی با توجه به موضوع و مضمون ارائه شده یک نوآوری و خلاقیت و البته قابل ستایش و تقدیر است
 
وی افزود: این نکته مهم که با دیدگاه ادبی به مقوله‌ سرباز گمنام نگریسته شده است. قطعا سبب می‌شود خداوند متعال به برگزاری این رویداد برکت دهد چراکه یک نگرش باورمندانه و مقدس است.
 
این شاعر با تاکید براینکه شعر یکی از موثرترین هنرهاست، یادآورد شد: گرامیداشت هنرمندانه سربازان گمنام امام زمان(عج) در کنگره ملی شعر مسلما می‌تواند تا حدود زیادی در اشاعه‌ این فرهنگ بازتاب داشته باشد و تاثیر آن در اجتماع فرهنگی، غیر قابل انکار است.
 
وی ادامه داد: اگر شعر این هنر واژه‌آرایی ، رنگ و بوی ارزشی والا به نامِ امنیت به خود بگیرد بی‌شک باعث تقویت آرامش و آسایش در اذهان‌عمومی جامعه خواهد شد و توسعه‌ی این باورمندی در افکار با مقوله‌ای به نام شعر راحت‌تر محقق‌ می‌شود و امنیت ایران عزیزمان قوی‌تر خواهد شد.
 
تهرانی نوبندگانی در خصوص تاثیراین کنگره در تقویت شعرانقلاب خاطرنشان کرد: کنگره ملی شعر مکتب گمنامی بخش قابل توجه و البته کمتر پرداخته شده‌ای از دایره‌‌ وسیع شعر انقلاب اسلامی است که در حال تحقق است و شیراز عزیز شایستگی این را دارد که به عنوان میزبان این رویداد بایسته، گامی بزرگ در اعتلای فرهنگ میهن عزیزمان بردارد.
 
وی در پایان اظهار داشت: این خود نشانگر بالندگی استان فارس است که با آستین بالا زدن مسئولین فرهنگی و حضور موثر اهالی فرهنگ و ادب ، به یاری خدا برگی زرین به صفحات تاریخ ادبیات انقلاب اسلامی افزوده خواهد شد و چه زیباتر آن‌که این رویداد فرخنده در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها