شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
میز مرجع مجازی در کتابخانه‌های هفت شهر آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی از راه‌اندازی میز مرجع مجازی در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت:  میز مرجع مجازی با هدف ارائه خدمتی نوین به اعضاءکتابخانه‌های عمومی، تأمین نیازهای پژوهشی و پاسخگویی به سؤالات مطالعاتی، میز مرجع مجازی در کتابخانه‌های عمومی استان راه‌اندازی شد.

وی افزود: این خدمت با ایجاد سامانه دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی با ارائه بیش از ۱۸۰۰ پایگاه معتبر خارجی و داخلی در موضوعات عمومی و تخصصی مختلف، امکانات  ویژه‌ای در اختیار اعضاء کتابخانه‌های عمومی به ویژه دانشجویان و پژوهشگران قرار می‌دهد.

معصومی ادامه داد: دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی و منابع الکترونیک، امکان جستجو در بیش از 125 میلیون رکورد منبع دیجیتال، پاسخگویی به سؤالات مطالعاتی و مشاوره اطلاعاتی به اعضاء و ارائه منابع اطلاعاتی شامل، مقالات ژورنالی و کنفرانسی فارسی و لاتین، کتاب الکترونیک، پایان نامه  و... از خدمات ارائه شده از طریق  این میز هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: اعضاء کتابخانه‌های عمومی می‌توانند منابع مورد نیاز خود را در پایگاه تأمین منابع علمی مگاپیپیر به نشانی اینترنتی https://megapaper.ir جستجو کنند و ارتباط با کتابخانه‌های ارائه دهنده از طریق پست الکترونیک است.

وی با اشاره به کتابخانه‌های ارائه دهنده این خدمت در آذربایجان‌غربی، گفت: کتابخانه مرکزی ارومیه، کتابخانه مستوره کردستانی در بوکان، کتابخانه 15 خرداد خوی، کتابخانه شهید بهشتی سلماس، کتابخانه آیت‌الله کاشانی ماکو، کتابخانه شیخ شلتوت مهاباد و کتابخانه شهید مهدی باکری میاندوآب در این طرح حضور فعال دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها