شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
افتتاح نمایشگاهی از آثار برتر دوسالانه نقاشی شاهنامه در مشهد

نمایشگاهی از آثار برتر نخستین دوسالانه ملی نقاشی شاهنامه فردوسی صبح امروز شنبه در محل موزه بزرگ خراسان در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، در آستانه دهه مبارک فجر 27 اثر برتر نخستین دوسالانه ملی نقاشی شاهنامه فردوسی با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان در محل موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد به نمایش درآمد و تا 30 بهمن‌ماه از ساعت 9 الی 17 بجز روزهای تعطیل میزبان علاقمندان است.
 
در نخستین دوسالانه ملی نقاشی شاهنامه فردوسی، 307 هنرمند از 47 شهر کشور شرکت کردند و در مرحله نخست داوری تعداد 67 اثر توسط هیات داوران مورد پذیرش قرار گرفت و همچنین در مرحله دوم، براساس نظر داوران از میان آثار فیزیکی رسیده به دبیرخانه، آثار «سواری نماند از بزرگان و خرد» از افشین باقری، «روشن‌تر از آسمان» از فاطمه نمازی و «مرگ رستم» از سیدطاهر موسوی به ترتیب رتبه نخست تا سوم نخستین دوسالانه ملی نقاشی شاهنامه فردوسی را به خود اختصاص دادند و به همراه 27 اثر دیگر وارد مرحله نمایشگاه شدند.
 
احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در مراسم افتتاح این نمایشگاه، اقداماتی را که این روز‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر مشهد شکل گرفته، «بی‌نظیر» توصیف کرد و گفت: ریل‌گذاری‌ها و پایه‌گذاری‌های صورت گرفته به نحوی است که کارآمدی و اثربخشی آن را آیندگان به نیکی قضاوت خواهند کرد.
 
وی با اشاره به برگزاری دوسالانه ملی نقاشی شاهنامه فردوسی، افزود: این نمایشگاه یکی از اقداماتی بوده که بر اساس سیاست‌گذاری‌های شورای شهر پنجم مشهد به اجرا درآمده است.
 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه اثر اقدامات و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی را در دهه‌ها و صده‌ها می‌توان یافت، ادامه داد: آنچه از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون پایه‌گذاری شده، آثار و نتایج خود را در سال‌های آینده نشان می‌دهد و خیر و برکات آن شامل حال مردم می‌شود.
 
محمدمحسن مصحفی، رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد هم در این مراسم گفت: در نمایشگاه دوسالانه ملی نقاشی شاهنامه، نقاشان برجسته‌ای از همه شهرهای کشور شرکت کردند و این نمایشگاه در سال‌های گذشته سابقه نداشته است.
 
وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه، در آگاهی بخشی از هویت ملی و دینی نقش مهمی را ایفا کرده است، افزود: ادبیات از بخش‌های مهمی است که نباید از آن غافل شویم.
 
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، گفت: برگزاری این نمایشگاه زمینه شناخت اسطوره‌های ادبیات برای مردم را فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها