جنبش كتابخواني در مدارس؛ راهكارها و موانع/ _38 مدير نشر آسماننگار:
«ساعت كتابخواني» نيازمند حمايت مسوولان بلندپايه است
مدير انتشارات آسمان نگار اصفهان گفت: اگر از طرح گنجاندن «ساعت كتابخواني» در مدارس در سطح كلان به ويژه از سوي مسوولان رده بالاي سياسي حمايت شود، ميتواند تأثير عمدهاي در روند كتابخواني كل كشور داشته باشد./
مدير انتشارات آسماننگار، كاهش بهاي كتابها را يكي از راهكارهاي گسترش فرهنگ كتابخواني و ايجاد جنبش كتابخواني و مطالعه عنوان كرد و گفت: بهتر است براي توليد تمامي كتابهاي عمومي يارانههايي درنظر گرفته شود.
وي خاطر نشان كرد: فرهنگ ما به سمتي حركت ميكند كه تنها كتابهايي مانند كتابهاي درسي و كمك درسي در دوران تحصيل و كتابهاي پژوهشي در زمان دانشجويي كه اجبار يا تبليغات درباره آنها وجود دارد، مطالعه شوند.
تاجداري با اشاره به پايينبودن سطح مطالعه غير درسي دانشآموزان، اظهار داشت: كتابهاي موجود در كتابخانه مدارس قديمياند و بايد به آثار جديد تجهيز شوند.
اين ناشر اصفهاني كمك به ناشران خصوصي را در كاهش بهاي توليد كتاب، از جمله راهكارهاي گسترش كتابخواني دانست و تصريح كرد: اگر سازمان يا نهادي بر اجراي طرح «ساعت كتابخواني» در مدارس نظارت داشته باشد، اين جريان به شكل بهتري تداوم خواهد يافت.
اخيرا محمد حسين صفار هرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم بزرگداشت روز «كتاب و دانشآموز»، تعيين ساعتي در برنامه درسي دانشآموزان با نام «زنگ كتاب» را براي خواندن كتابهاي غيردرسي به عنوان بايدهاي اجرايي مدارس مطرح كرد و گفته بود: اگر بنا باشد جنبش كتابخواني راه بيفتد، بايد از آموزش و پرورش و مدارس و حتي پيشدبستانيها شروع شود.
نظر شما