چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
«فردیت در شعر معاصر» چاپ دومی شد

چاپ دوم کتاب «فردیت در شعر معاصر» تألیف منیر سلطان‏پور منتشر شد. این کتاب بر دیدگاه‌های نیما درباره شعر متمرکز است.

«منیر سلطان‌پور» مؤلف کتاب «فردیت در شعر معاصر» که بر دیدگاه‌های نیما یوشیج درباره شعر متمرکز است، با اعلام خبر تجدید چاپ این اثر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، گفت: نیما علاوه بر شکستن وزن، ویژگی‌های دیگری را از شعر در نظر دارد که شعر مدرن را با شعر سنتی متمایز می‌کند؛ عینیت‌گرایی، هستی‌شناسی شاعر، جزئی‌نگری، سبقه اقلیمی، پیوستگی موضوعی و انسجام ساختاری از آن جمله است.
 
محمد مستقیمی (راهی)، شاعر معاصر در مقدمه این کتاب ن,شته‏ است: پس از مطالعه این کتاب و تأمل در آن، به این نتیجه رسیدم که آنچه در شناخت شعر امروز ما مطرح شده، جزئی از ویژگی‌های آن است که نویسنده توانای آن به‌خوبی آن را شکافته است. ویژگی فردیت را نویسنده به طور کامل با شواهد گوناگون در آثار سه تن از برجسته‌ترین شاعران این دوره، نگاشته است که هم در گزینش شاعران و هم در کندوکاو شعر آنان سنگ تمام گذاشته.
 
یادآوری می‌شود، کسانی که علاقه‌مند به دیدگاه‌های نیما درباره شعر هستند، از آنجا که نیما در لابه‌لای نوشته های پراکنده نظیر «گفت‌وگوهای همسایه» آن‌ها را بیان کرده در این کتاب به صورت پیوسته و دسته بندی شده می‌توانند بیابند و تمایز شعر امروز با شعر سنتی را جستجو کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها