جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
توصیه ولی‌‌الله کلامی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم

ولی‌الله کلامی؛ شاعر و نویسنده زنجانی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم، از عزاداران خواست به ابلاغیه‌های ستاد کرونا توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زنجان، همه‌ساله به مناسبت هشتم و یازدهم ماه محرم، مراسم عزاداری بزرگی در شهر زنجان به همت حسینیه و زینبیه اعظم زنجان برگزار می‌شود. این دسته، حرکت خود را از محل حسینیه اعظم شروع و همزمان با اذان مغرب در امامزاده ابراهیم به پایان می‌رساند. در سال 1391 جمعیت این دسته عزاداری افزون بر 500 هزار نفر بوده و در سال 1387 نیز این مراسم ثبت ملی شده‌ است.

شاه‌بیت مراسم عزاداری هشتم محرم زنجانی‌ها هر سال از سوی استاد ولی‌الله کلامی؛ شاعر و مداح اهل‌بیت (ع) سروده شده است.

با توجه به اینکه امسال به علت شیوع ویروس کرونا مراسمی در زنجان برگزار نخواهد شد، استاد کلامی از مردم خواست رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در عزاداری‌های ماه محرم مدنظر داشته باشند.

ولی‌الله کلامی با تسلیت ایام محرم گفت: عشق به امام حسین (ع) خاموش‌شدنی نیست و هر سال حماسه بزرگی از این عشق در پایتخت شور و شعور حسینی به ثبت می‌رسد.

وی با درخواست از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام ادامه داد: کرونا ویروسی فانی و از بین رفتنی است و امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ریشه‌کن شدن سریع آن کمک کنند.

این مداح اهل‌بیت (ع) افزود: امیدواریم در این ایام محرم به‌ویژه دو سه روز آینده که اوج برگزاری مراسمات ماه محرم و عزاداری برای امام حسین (ع) است، شهروندان با رعایت فاصله اجتماعی و همچنین پروتکل‎های بهداشتی، دست‌اندکاران را در ریشه‌کردن ویروس کرونا یاری و همراهی کنند.

استاد کلامی با تأکید بر ضدعفونی کردن دست و زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در مراسمات گفت: قطعا رعایت این نکات و عمل به ابلاغیه‎های ستاد کرونا سلامتی مردم را تضمین خواهد کرد.

ولی‌الله کلامی در طول سال‌ها فعالیت در این عرصه از حضور شخصیت‌های ممتازی چون مرحوم استاد حبیب‌الله منطقی،‌ زین‌العابدین امیدی و استاد وافد؛ فرزند شاعر فاضل فقید سعیدعاصم زنجانی و دیگر اساتید بهره‌مند شده است. حاصل تلاش وی در این عرصه نگارش 40 کتاب شعر به زبان‌های فارسی و ترکی است.

«کلامی را کلام از دل برآید» همان جمله ماندگار مقام معظم رهبری در توصیف استاد ولی‌الله کلامی است. به دنبال سفر پربرکت رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به زنجان در سال 1382، ولی‌الله کلامی در محضر معظم‌له در گردهمایی «ایثارگران و نخبگان زنجان» چند غزل قرائت کرد که مورد تحسین حاضران و عنایت خاص رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و ایشان فرمودند: «کلامی را کلام از دل برآید ...». به این دلیل دیوان دوم فارسی استاد «کلام دل» نام گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها