شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
دومین «کنگره ملی شعر فاطمی» فراخوان داد

دومین «کنگره ملی شعر فاطمی» با هدف انتشار و ترویج فرهنگ منور فاطمی (س) فراخوان داد.

رضا یزدانی دبیر دومین «کنگره ملی شعر فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره «کنگره ملی شعر فاطمی» گفت: به‌همت آستان مقدس فاطمه معصومه (س) با اعلام فراخوان کنگره از تمام شاعران فارسی‌زبان دعوت به عمل آمد تا با آثار ارزشمند و فاخر خود با موضوع سیره و ابعاد شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) در این کنگره شرکت کنند.
 
وی هدف از برگزاری این کنگره را انتشار و ترویج فرهنگ منور فاطمی (س) معرفی کرد و ادامه داد: گسترش فعالیت‌های ادبی با محوریت سیره و سلوک، تاریخ، اندیشه و آموزه‌های حضرت فاطمه معصومه (س)، کشف استعدادهای جوان فعال در حوزه خلق آثار فاخر آیینی به ویژه اشعار مرتبط با حضرت فاطمه معصومه (س)، گرامیداشت تولیدکنندگان آثار حوزه فرهنگ فاطمی (س) و کمک به انتشار وسیع آناز دیگر اهداف این کنگره است.
 
یزدانی به موضوعات دومین «کنگره ملی شعر فاطمی» نیز اشاره کرد و یادآور شد: پرداختن شاعرانه به جایگاه فاطمه معصومه (س) به عنوان دختر، خواهر و عمه امام معصوم و سیره و سلوک شخصی حضرت فاطمه معصومه (س) در قالب موضوعاتی چون کرامت، حجاب، عفاف، آزادی، علم‌آموزی، پرداختن شاعرانه به نقش شهر مقدس قم در پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت حضور حرم مطهر فاطمه معصومه (س)، پرداختن به سیره‌ و سلوک سیاسی اجتماعی فاطمه معصومه (س) در قالب موضوعاتی چون جهاد، مناظرات دینی، ولایت‌پذیری از جمله موضوعات اصلی کنگره است.
 
به گفته وی موضوع ویژه این دوره از «کنگره ملی شعر فاطمی» هجرت حضرت فاطمه معصومه (س) از مدینه به قم خواهد بود.
 
دبیر دومین «کنگره ملی شعر فاطمی» به معرفی بخش‌های کنگره پرداخت و تصریح کرد: شعر کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی و...) و کوتاه‌نوشت (نیمایی، سپید، هایکو، سه‌گانی، رباعی، دوبیتی و...) دو بخش جشنواره را تشکیل می دهند.
 
یزدانی گفت: اعطای تندیس کنگره و هدیه نقدی به مبلغ  10 میلیون ریال به ۱۴ برگزیده هر بخش و افتخار «خادمیاران فاطمی آستان مقدس حضرت معصومه (س)» به صاحبان آثار راه‌یافته به مرحله داوری نهایی از جمله جوایز دومین کنگره است.
 
وی در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ (بدون تمدید) آثارشان را با توجه به ضوابط مندرج در  تارنمای کنگره به آدرس www: keramat.amfm.ir  ارسال کنند. در ضمن اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان درهفته اول تیرماه ۱۳۹۹ صورت خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها