شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
بی‌اطلاعی مردم از برگزاری پاییزه میزان استقبال را پایین آورد

مجید خیاطیان معتقد است: «اگر در زمینه اطلاع‌رسانی بیشتر طرح‌های فصلی اقدامات نتیجه‌بخشی صورت بگیرد، قطعا ظرفیت گسترده‌تری از مردم به خرید و خواندن کتاب روی می‌آورند».

مجید خیاطیان، مدیر کتاب‌فروشی شرکت سهامی انتشار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درخصوص استقبال مردم از طرح پاییزه کتاب98 گفت: استقبال از این دوره قابل مقایسه با دیگر دوره‌های طرح‌های فصلی نیست. حضور مردم در کتاب‌فروشی‌ها به حداقل رسیده‌است و یکی از اصلی‌ترین علت‌های آن، اطلاعات ناکافی مردم از برگزاری هفته کتاب و طرح‌ پاییزه است.

وی با بیان اینکه در این دوره، اطلاع‌رسانی از برگزاری طرح‌های فصلی ضعیف و ناکافی بوده‌است، ادامه داد: مخاطبانی که به کتاب‌فروشی مراجعه می‌کنند، از این طرح‌ بی‌خبرند و پس از آنکه مطلع می‌شوند، از طرح پاییزه استقبال می‌کنند و کتاب می‌خرند. به همین دلیل اگر در زمینه اطلاع‌رسانی بیشتر طرح‌های فصلی اقدامات نتیجه‌بخشی صورت بگیرد، قطعا ظرفیت گسترده‌تری از مردم به خرید و خواندن کتاب روی می‌آورند.

خیاطیان با تاکید بر تاثیرگذاری طرح‌های فصلی بر حمایت از کتاب‌فروشان و کتاب‌دوستان بیان کرد: این طرح ظرفیت برگزاری مستمر را دارد؛ زیرا بسیاری از اهالی کتاب از آن استقبال می‌کنند و به این تخفیف‌های فصلی امیدوارند.

مدیر کتاب‌فروشی شرکت سهامی انتشار با انتقاد از اینکه گرانی مسبب کاهش قدرت خرید مردم شده‌ است؛ اظهار کرد: گرانی کاغذ بر گرانی کتاب و کاهش توان خرید مردم اثر گذاشته‌است. هرچه کتاب گران‌تر می‌شود، تقاضای مخاطب برای این کالای فرهنگی کاهش پیدا می‌کند و اگر این روند کنترل نشود، کتاب به تدریج از سبد خانواده‌ها حذف می‌شود.

وی افزود: اگر کاغذ با نرخ دولتی به دست ناشران برسد و نرخ کتاب یا توسط دولت، یا براساس الگویی مشخص تعیین شود، استقبال مردم از خرید کتاب بیشتر می‌شود و گرانی کتاب به‌تدریج کاهش پیدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها