سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
کارگاه آموزشی مربیان جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سمنان برگزار شد

کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوان با هدف تربیت مربیان این طرح از صبح چهارشنبه توسط معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان آغاز به کار کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از شبکه ترویج کتابخوانی ایران در این کارگاه دو روزه که قریب ۴٠ نفر از دستگاه‌های مختلف آموزش و پرورش، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهزیستی و …  حضور دارند شرکت‌کنندگان توسط دو تن از استادان با مباحث اجرایی طرح جام باشگاه‌های کتابخوان آشنا می‌شوند و به عنوان مربی در شهرستان‌های خود فعالیت می‌کنند.

مربیان پس از عزیمت به شهرهای خود برای اجرای جام باشگاه‌های کتابخوان اقدام به برپایی کارگاه آموزشی و آموزش تسهیل‌گران این طرح می‌کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان و استادان این کارگاه نیز در این بازدید گزارشی از فعالیت‌ها و مباحث این کارگاه ارائه کردند.

جام باشگاه‌های کتاب‌خوان یکی از سه طرح ملی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی در کشور در حال اجرا شد.

مخاطب این طرح افراد تحت پوشش بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند. پایتخت کتاب ایران و روستای دوستدار کتاب از دیگر طرح‌های ملی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در ایران اسلامی است که مخاطب طرح پایتخت کتاب جامعه شهری و روستای دوستدار کتاب جامعه عشایری و روستاییان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها