سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
حضور 150 روستای خوزستان در پنجمین جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از حضور 150 روستای استان خوزستان در پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، مرتضی جمشیدی با اعلام این مطلب گفت: برای جلب مشارکت و حضور گسترده‌تر روستاهای استان، فعالیت منسجمی در روستاها آغاز و روستاهایی را که در امر کتابخوانی حرکت‌های هر چند کوچکی داشتند، برای حضور در این رقابت شناسایی کردیم.

وی افزود: اهدای کتاب در روستاهایی که فاقد کتابخانه بودند، تجهیز کتابخانه‌های مدارس روستاها و نشست با دهیاران روستاها از جمله اقدامات این اداره برای پیشبرد و حضور در پویش کتابخوانی جشنواره روستاها و عشایر کتاب بود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مقایسه پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با دوره قبلی این جشنواره، گفت: با توجه به اینکه در دوره قبل تنها دو شهرستان رامهرمز و دزفول در جشنواره شرکت کردند اما امسال با تلاش دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی استان و مشارکت و همراهی دفتر امور روستایی استانداری خوزستان توانستیم بیش از 20 شهرستان را با 150 روستا در این جشنواره شرکت دهیم.

جمشیدی همچنین در رابطه با ساز و کار انتخاب برترین‌ها در این جشنواره تصریح کرد: آثار به دبیرخانه مرکزی تهران ارسال شده و کار داوری کشوری آغاز و در پایان 20 روستا از کل کشور به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی می‌شوند.

وی فعال شدن شبکه روستاها و عشایر دوستدار کتاب را از جمله اقدامات مهم مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد برشمرد و تاکید کرد: با تدابیر خاصی که برای روستاها و عشایر اندیشیده شده است، امیدواریم هر چه زودتر اطلاعات روستاهای استان خوزرستان وارد شبکه روستاها شده و اطلاعات جامع روستاهای استان در اختیار عموم قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها