سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
40 سال باید می‌گذشت تا شکوه انقلاب دیده شود

علیرضا قزوه با اشاره به خاستگاه و جایگاه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش از هر چیزی انقلاب فرهنگی و ادبی و برخاسته از شعائر مردمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، علیرضا قزوه شاعر آئینی‌سرا در بازدید از کتابخانه مرکزی استان سمنان و در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به شکوه و اقتدار انقلاب اسلامی ایران و اینکه برای دیدن شکوه انقلاب، 40 سال زمان لازم بود، افزود: اکنون با گذشت این زمان، این امر ملموس است و برای دیدن شکوه انقلاب باید به افق‌های دورتر رفت و به تماشای شکوه انقلاب نشست و از نگاه مردم جهان به انقلاب نگریست.

این شاعر فعال در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با اشاره به نگاه مثبت مردم جهان به انقلاب و تأثیرپذیری از آن، بیان کرد: امروز یک سرِ تمام اتفاقات بزرگ جهان، از انقلاب تأثیر گرفته است و مردم جهان دیدگاه و افق روشنی از این انقلاب ترسیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اصیل ما ریشه در شهدا، امام راحل و مردم دارد، افزود: این قابلیت‌ها منجر به شکل‌گیری انقلاب پاک شد که گذشته و آینده روشنی دارد.

این شاعر بیان کرد: شاعر انقلاب باید شجاع باشد.

قزوه با اشاره به اینکه شعر انقلاب می‌تواند در قالب‌های متعدد سروده شود، افزود: شعر انقلاب می‌تواند در محدوده‌های مختلف از جمله شعر آیینی، معترض و عاشقانه باشد و شعر انقلاب نیازمند یک شعر عاشقانه است و همیشه نباید مشت گره کرده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها