شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
سلسله شب‌های وحدت ملی به «شب کرمان» رسید

پنجمین شب از سلسله شب‌های وحدت ملی که بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار برگزار می‌کند، بعد از شب‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، تهران و چهارمحال و بختیاری، به «شب کرمان» رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، پس از برگزاری شب‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، تهران و چهارمحال و بختیاری از سلسله شب‌های وحدت ملی که بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار برگزار می‌کند، عصر چهارشنبه دهم مرداد ماه ۱۳۹۷ «شب کرمان» در کانون زبان پارسی برگزار می‌گردد.
 
استان کرمان با ۱۸۳ هزار و ۲۸۵ کیلومتر وسعت بیش از ۱۱ درصد از مساحت کشور را دارا است و بزرگترین استان ایران به حساب می‌آید. بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان کرمان سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۸ نفر است. وجود معادن غنی، صنایع دستی، تولیدات کشاورزی، آثار طبیعی بکر، بناهای تاریخی و نام‌آورانی چون خواجو، شاه نعمت‌الله ولی، ابواسحاق کوهبنانی و... استان کرمان را در جایگاه شایسته‌ای از حیث منابع مادی و سرمایه‌های معنوی و اجتماعی قرار داده است.
 
شب کرمان با بیانات سیّد مصطفی محقق‌داماد و با اجرای علی دهباشی آغاز می‌شود. حجت‌الاسلام سیّد محمود دعایی خاطراتی را از کرمان قدیم نقل مهدی ایرانی‌کرمانی در مورد خاندان دانشمند «نفیس‌بن عوض‌کرمانی» سخن خواهد گفت. سید محمدعلی گلابزاده مروری کوتاه بر تاریخ کرمان خواهد داشت. سیدعلی میرافضلی ادبیات معاصر کرمان را مرور می‌کند. فاطمه امینی‌زاده با تکیه بر آثار باستانی‌پاریزی در مورد رابطه استاد ایرج افشار و کرمانی‌ها سخن می‌گوید. محمد لطیف‌کار از پیشینه روزنامه‌نگاری در کرمان خواهد گفت و در نهایت همزمان با رونمایی از «کلیات میرِکرمانی» شاعر سده هشتم هجری، وحید قنبری ننیز مصحح کلیات میرِکرمانی به معرفی این شاعر خواهد پرداخت.
 
 اجرای موسیقی نواحی کرمان(منوجان) به سرپرستی علیشاه جوشن‌پور، افتتاح نمایشگاه عکس کرمان با آثاری از مهدی جعفری، حمید قنبری ننیز، حمید صادقی، مجید مجاز، ابوذر احمدی‌زاده و فرزاد میرحسینی از دیگر برنامه‌های «شب کرمان» است.

 همچنین پخش فیلم "سده" ساخته استاد منوچهر عسگری‌نسب از دیگر برنامه‌هایی است که برای «شب کرمان» در نظر گرفته شده است.

 علاقه‌مندان برای حضور در «شب کرمان» می‌توانند روز چهارشنبه دهم مرداد ماه ۱۳۹۷ در محل کانون زبان فارسی به نشانی: خیابان ولی‌عصر - سه‌راه زعفرانیه - خیابان شهید عارف‌نسب - شماره ۱۲ حضور یابند و ورود هم برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها