یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
«شرق بنفشه» مندنی‌پور بعد از  20سال همچنان خوانده می‌شود

مجموعه داستان «شرق بنفشه» از کتاب‌های قابل تامل شهریار مندنی‌پور است که به تازگی چاپ سیزدهم آن از سوی نشر مرکز منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستان «شرق بنفشه» نوشته شهریار مندنی‌پور به چاپ سیزدهم رسید.

«شرق بنفشه» يكي از آثار قابل توجه مندنی‌پور است، نویسنده‌ای که از مهم‌ترین نویسندگان نسل سوم داستان‌نویسی ایرانی محسوب می‌شود و داستان‌هایش به لحاظ فرم و زبان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
«شرق بنفشه» مجموعه‌ای با 9 داستان و با مضمونِ «عشق» است و بايد گفت كه مندنی‌پور با شيوه‌ای دلنشين، عشق را در اين مجموعه به شيوه‌ای ديگر، بازيابی و احيا كرده است.
از جمله داستان‌های اين مجموعه می‌توان به داستان «آيلار» كه به «خاتون قصه‌های گفته و ناگفته: سيمين دانشور» پيشكش شده است، اشاره كرد و نيز داستان‌هایی نظير «ناربانو» و «سالومه» و «شرق بنفشه» كه اولين داستان مجموعه است و نام خود را نيز به اثر داده است. 




این مجموعه شامل داستان‌های «شرق بنفشه»، «شام سرو و آتش»، « آیلار»، «سالومه»، «نازبانو»،« مهمان (انسیه)،«کهن دژ»،«هزارویکشب» و «باز رو به رود» است.  «شرق بنفشه» اولین بار در سال 1377 از سوی نشر مرکز منتشر شد و تا سال 1388 هشت بار تجدیدچاپ شد. «شرق بنفشه» امسال دو بار تجدیدچاپ شد؛ یک بار در اردیبهشت و به تازگی هم در اسفندماه. چاپ سیزدهم مجموعه داستان «شرق بنفشه» نوشته شهریار مندنی‌پور در 248 صفحه  در اسفند ماه 1396 از سوی نشر مرکز منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها