پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
​شعرهای افسانه شعبان‌نژاد «در خانه ما»

مجموعه 6 جلدی «در خانه ما» سروده افسانه شعبان‌نژاد و تصویرگری آنا واکر از سوی انتشارات لوپه‌تو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه شعر «در خانه ما» سروده افسانه شعبان‌نژاد شامل 6 جلد است که با عنوان‌های «خواهرم را دوست دارم»، «برادرم را دوست دارم»، «مامانم را دوست دارم»، «بابایم را دوست دارم»، «مادربزرگم را دوست دارم» و «پدربزرگم را دوست دارم» و تصویرگری آنا واکر از سوی انتشارات لوپه تو منتشر شده است.
 
شعبان‌نژاد درباره این مجموعه به ایبنا گفت: مجموعه «در خانه ما» کودک را با اعضای خانواده آشنا می‌کند، کودک با این اشعار اندکی از وظایف هر فرد در خانواده را می‌شناسد. مثلا در «خواهرم را دوست دارم» کودک با یک گورخر کوچک که خواهرش تازه به دنیا آمده است آشنا می‌شود. او خواهرش را خیلی دوست دارد و هرکاری برای خوشحال کردنش انجام می‌دهد. انگار این کوچولو رنگ صورتی را هم خیلی دوست دارد. چون حاشیه تمام صفحات کتاب صورتی است. حتی خرگوش کوچولویی که کنارش در رختخواب می‌خوابد نیز همین رنگ است. خواهر کوچولو هنوز نمی‌تواند حرف بزند اما کاملا می‌شود فهمید که او هم برادرش را خیلی دوست دارد.
 
وی درباره سایر جلدهای این مجموعه نیز توضیح داد: در «برادرم را دوست دارم» گورخری کوچک با مادرش زندگی می‌کند. او یک برادر کوچک‌تر هم دارد که تازه به دنیا آمده است. گورخر بزرگ‌تر برای سرگرم‌شدن هرکاری انجام می‌دهد و تمام روز با او بازی می‌کند. او می‌خواهد با این کارش کمک کوچکی در نگه‌داری بچه به مادرش کرده باشد.
 
به گفته شعبان‌نژاد در «مامانم را دوست دارم» ماجراهای یک گورخر با مادرش مطرح می‌شود. آن دو یکدیگر را خیلی دوست دارند و تقریبا همیشه با هم هستند. آن‌ها موقع رفتن به گردش با سنجاقک قشنگ و کوچکی مواجه می‌شوند. ماهی‌های زیادی را در رودخانه می‌بینند که از خوشحالی بالا و پایین می‌پرند. یک عالمه پروانه دورشان جمع می‌شود و گورخر کوچک با صدای بلند به آن‌ها می‌گوید خیلی دوستشان دارد. «بابایم را دوست دارم» نیز ماجرای یک پسر با پدرش است و کارهایی که در طول روز با کمک هم انجام می‌دهند. کارهایی مثل کیک پختن، دوچرخه‌بازی، بالارفتن از درخت، تاب‌بازی، رنگ‌کردن دیوار، دالی دالی بازی، زمینه سفید صفحات با رنگ پوست گورخرها که شخصیت‌های اصلی داستان هستند، هماهنگی دارد.
 
شعبان‌نژاد در ادامه توضیح داد: کودکان در «مادربزرگم را دوست دارم» با گورخر کوچکی آشنا می‌شوند و ماجراهای او را با مادربزرگش، می‌خوانند. کتاب «پدربزرگم را دوست دارم» لحظه‌های شادی را که گورخر کوچک، با پدربزرگش ساخته است، توصیف می‌کند. پدربزرگ، او را سوار بر فرغون به طرف باغ می‌برد تا گل بکارند، در راه با اردک‌های زیبایی مواجه می‌شوند که آب‌تنی می‌کنند، دانه‌های گیاهان را با کمک هم در خاک می‌کارند و شب که به خانه می‌آیند با هم شام می‌خورند.
 
افسانه شعبان‌نژاد، شاعر، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، در سال 1342، در شهداد از توابع کرمان به دنیا آمد. وی فعالیت‌های هنری خود را در سن 18 سالگی و با چاپ اولین مجموعه داستان اش برای نوجوانان با نام «نه من نمی‌ترسم» آغاز کرد. شعبان‌نژاد نزدیک به 130 اثر در زمینه شعر، قصه و رمان به چاپ رسانده است كه از آن میان حدود 40 اثر توانسته‌اند جوایزی از جشنواره‌های مختلف هنری و ادبی دریافت كنند.
 
شعبان نژاد آثار زیادی را در کارنامه‌ خود دارد. از آن جمله می‌توان به «آشناى غنچه ها»، «باغ هزار دخترون»، «بابا و باران»، «جشن گنجشك‌ها»، «يك آسمون، دو آسمون»، «كلاغه كجاست؟ روى درخت»، «خانم چمن و درخت زردآلو»، «شيشه آواز»، «النگوهاى قرمز»، «يار پنهان»، «دختر كدو تنبل»، «باغ فرشته‌ها»، «بهار گمشده»، «صداى صنوبر» و «زنبور و سيب قرمز» اشاره کرد.
 
سوی انتشارات لوپه تو مجموعه 6 جلدی «در خانه ما» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 65 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها