یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
مراسم بزرگداشت ابراهیمی‌دینانی برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی سه‌شنبه 5 دی‌ماه برگزار می‌شود.‏

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم بزرگداشت فیلسوف برجسته دکتر غلامحسین ابراهیمی‌دینانی که بیش از نیم قرن مجدانه و مستمر در عرصه علم و فرهنگ و اعتلای ایران اسلامی کوشیده است، با حضور علما، استادان، فرهیختگان و دوستداران علم و دانش برگزار می‌کند.

این مراسم سه‌شنبه 5 دی‌ماه 1396، از ساعت 17 تا 19 در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن ‏واقع در خیابان ‏ولی‌عصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشکر علی‌اکبر بشیری، شماره 71‏‎ ‎برگزار می‌شود.

غلامحسین ابراهیمی دینانی (زاده ۵ دی ۱۳۱۳ برابر ۲۶ دسامبر ۱۹۳۴ در روستای دینان، از توابع درچه، شهرستان خمینی‌شهر) فیلسوف ایرانی است. عمده شهرت وی به علت پژوهش در حکمت اشراق و سهروردی و احیای آن در سال‌های اخیر است. وی با بررسی تمامی آثار و نوشته‌های شیخ شهاب‌الدین سهروردی تا کنون چندین کتاب مهم در رابطه با فلسفه و افکار این فیلسوف ایرانی نگاشته‌ است.

وی هم اکنون استاد بازنشسته گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی به تدریس فلسفه اشتغال دارد. ابراهیمی دینانی همچنین عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران است. او در سال ۱۳۸۴ با کتاب دفتر عقل و آیت عشق، ۱۳۸۵ با کتاب درخشش ابن رشد در حکمت مشاء و ۱۳۸۹ با کتاب فلسفه و ساحت سخن برنده جایزه کتاب سال شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها