سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
«فارسی بخند» بعد از 4سال تجدید چاپ می‌شود

سپیده سیاوشی، داستان‌نویس از تجدید چاپ مجموعه داستان خود پس از سال‌ها خبر داد و گفت: این مجموعه 9 داستان دارد و بیشتر داستان‌ها حول محور روابط آدم‌ها می‌گردد.

سپیده سیاوشی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام تجدید چاپ مجموعه داستان «فارسی بخند» گفت: مجموعه داستان «فارسی بخند» در سال 1390 از سوی نشر قطره منتشر شد و توانست جایزه‌ بهترین مجموعه‌ داستان اول جایزه هوشنگ گلشیری را بگیرد. این مجموعه 9 داستان دارد و بیشتر داستان‌ها حول محور روابط آدم‌ها می‌گردد. این داستان‌ها در ظاهر موقعیت‌های ساده‌ای را نشان می‌دهند اما لایه زیرین داستان‌ها پییچیدگی این روابط را منعکس می‌کند.

سیاوشی درباره شباهت‌ها و تفاوت این مجموعه داستان با مجموعه داستان «عمارت نیمه‌شب» که در سال 1395 به قلم او منتشر شد گفت: این مجموعه پنج سال بعد از «فارسی بخند» منتشر شده و شباهتش با آن این است که هر دو آن‌ها درباره روابط آدم‌ها هستند. بزرگترین تفاوتی که این دو مجموعه داستان با هم دارند در فضاهای مجموعه «عمارت نیمه‌شب» است. در «عمارت نیمه‌شب» فضاها گسترده‌ترند. در «فارسی بخند» بیشتر با خودکاوی شخصیت‌ها روبه‌رو هستیم و در «عمارت نیمه‌شب» تاثیر محیط را بر آدم‌ها می‌بینیم. در این مجموعه با شخصیت‌هایی روبه‌رو هستیم که در حال مرور اتفاقاتی هستند که در گذشته برای آن‌ها رخ داده است.



نویسنده «فارسی بخند» درباره علت انتقال مجوز نشر این مجموعه به ناشر دیگر عنوان کرد: مجموعه داستان «فارسی بخند» از سال انتشار در نشر قطره تا سال 1392 به چاپ چهارم رسید. اما به علت تجدیدچاپ نشدن این مجموعه به دلایلی که برای خود من هم نامعلوم است تصمیم گرفتم امتیاز انتشار آن را به ناشر دیگری که در داستان ایرانی خوشنام است بسپارم. بعد از انتشار مجموعه داستان «عمارت نیمه‌شب» اکثر کتاب‌فروشی‌ها تمایل داشتند که هر دو مجموعه را کنار هم عرضه کنند و به همین دلیل به فکر تغییر ناشر افتادم و با نشر نیماژ وارد همکاری شدم. چاپ پنجم مجموعه داستان «فارسی بخند» تا یک ماه دیگر از سوی انتشارات نیماژ وارد بازار کتاب خواهد شد.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    یعنی آخرین چیزی که نیماژ هست خوشنامیه!!!!!
  • صدیقه کیانفر ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    من عاشق این مجموعه‌ام. خوشحالم دوباره منتشر می‌شه. مجموعه دوم را هم از چشمه گرفتم. عالی بود.
  • احسان یارعلی ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    عمارت نیمه شب را تازه تمام کردم. زبانش خیلی بهتر از مجموعه اول است. امیدوارم در تجدید چاپ ویرایش شده باشد. منظورم کتاب اول خانم سیاوشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها