شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
«…و زمین آرام شد»، داستان زلزله‌ای که روستایی را ویران کرد

کتاب نیستان که سال گذشته از محمدرضا بایرامی رمان «لم یزرع» را منتشر کرده بود، به تازگی فیلم‌نامه « ...و زمین آرام شد» را از این نویسنده راهی بازار کتاب کرده است. در این اثر طبیعت و زیست بوم ایرانی جایگاه ویژ‌ه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  فیلم‌نامه « ...و زمین آرام شد» اثر محمدرضا بایرامی از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار کتاب شد.

فیلم‌نامه «…و زمین آرام شد» بر مبنای یکی از داستان‌های بلند بایرامی با عنوان «گرگ‌ها از برف نمی‌ترسند» تالیف و منتشر شده است.

«…و زمین آرام شد» داستان زندگی و ماجراجویی دو نوجوان در منطقه سبلان است. دو نوجوان که به دنبال کشف نادیده‌هایی از طبیعت زیستی خود در یک روز سرد زمستانی به قصد دیدن آبشاری یخ‌زده از روستا خارج می‌شوند و درست در همین لحظات نبودن‌شان است که زلزله، تمامی روستا را با خاک یکسان می‌کند و حالا این دو نوجوان در مسیر برگشت، خود را مأمور محافظت از روستا در برابر هجوم طبیعت می‌بینند. سرما، گرگ‌ و ترس به آنها هجوم می‌آورد و حالا آنها هستند که باید به ناگاه بزرگ شده و در مقابل تجربه‌ تازه پیش روی‌شان تاب بیاورند.
 
بایرامی در این فیلم‌نامه سعی کرده است پیوند میان ادبیات داستانی معاصر ایران و سینمایی ایجاد کند. زبان روایی این اثر ساده، روان و نزدیک به گویش مردمان سبلان است. رعایت گویش‌ها، ظرافت‌های زیستی و ترسیم کلامی زیست بوم زندگی روستایی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اثر به شمار می‌رود.
 
کتاب نیستان سال گذشته نیز از این نویسنده رمان «لم یزرع» را منتشر کرده بود که برنده جایزه ادبی جلال آل‌احمد شد.
 
فیلم‌نامه «...و زمین آرام شد» را نشر نیستان در ۲۸۴ صفحه و با قیمت ۲۰۰۰۰ تومان منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها