شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
انتشار سه کتاب در حوزه محیط زیست

انتشارات آوای قلم سه کتاب در حوزه محیط زیست منتشر می‌کند. «سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSE) در تاسیسات و تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب»، «دستورالعمل راهبردی ایستگاه‌های انتقال اماکن دفن بهداشتی» و «سنجش و ارزیابی در برنامه‌ریزی استفاده از سرزمین» نام کتاب‌هایی است که به‌زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سه کتاب «سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSE) در تاسیسات و تصفیه خانه­‌های آب و فاضلاب»، «دستورالعمل راهبردی ایستگاه‌های انتقال اماکن دفن بهداشتی» و «سنجش و ارزیابی در برنامه‌ریزی استفاده از سرزمین» از سوی انتشارات آوای قلم به‌زودی منتشر و روانه بازار کتاب خواهند شد.
 
سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSE)
کتاب «سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSE) در تاسیسات و تصفیه خانه­‌های آب و فاضلاب» با موضوع خطرسنجی زیست‌محیطی و ایمنی صنعتی تالیف مشترک مینا رضائی، سجاد رحیمی بیستونی و وحید آقابالایی است. این کتاب دارای مطالب کاربردی با تکیه بر فنون و دانش روز دنیا است. مولفان در این کتاب سعی بر شناساندن الگوهای صحیح بهداشتی (با اولویت خودمراقبتی) داشته‌اند. فرهنگ ایمنی و تکنیک­‌های نوین فناوری زیست محیطی در راستای کاهش خسارات انسانی و مالی به پرسنل شاغل در حوزه آب و فاضلاب از اهدافی است که بتوان الگويي یکنواخت و ملي به منظور استقرار ایمنی، بهداشت و محیط زیست ارائه داد.
 
دستورالعمل راهبردی ایستگاه‌های انتقال اماکن دفن بهداشتی
محسن به‌نژاد و بهرامعلی فتحی با هدف ارائه راهکارهای عملی برای طراحی و مدیریت ایستگاه‌­های انتقال و مراکز دفن به نگارش کتاب  «دستورالعمل راهبردی ایستگاه‌های انتقال اماکن دفن بهداشتی» پرداختند. نویسندگان در این کتاب سعی کرده‌اند تا الگویی عملی پیش‌روی متولیان مدیریت زباله به ایستگاه‌های انتقال و اماکن دفن قرار دهند.
 
سنجش و ارزیابی در برنامه‌ریزی استفاده از سرزمین
کتاب «سنجش و ارزیابی برای برنامه­‌ریزی استفاده از سرزمین و مدیریت محیط‌ زیست و منابع» نوعی شناخت با ویژگی‌های بارزی چون کمی بودن سنجش، مکان‌مند و زمان‌دار بودن داده­‌ها است و با استفاده از طبقه­‌بندی­‌ها به جای تاکید بر توصیف و تشریح، سعی دارد با ایجاد امکان مقایسه و انتخاب مستدل بین گزینه‌‌های مطرح؛ تصمیم‌گیری­‌ها را به­‌ صورتی مستدل و علمی مهیا سازد. دکتر احمدرضا یاوری(عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران) و مهندس نگار طیب‌زاده نگارش این کتاب را برعهده داشتند.

این سه کتاب از سوی انتشارات آوای قلم امسال منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها