شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
بررسی اندازه بازار کسب و کار مزون‌های لباس در ایران

پگاه محبوبی، کارشناس‌ ارشد مدیریت کارآفرینی کتاب «بررسی اندازه بازار کسب و کار مزون‌های لباس در ایران» را تالیف کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «بررسی اندازه بازار کسب و کار مزون‌های لباس در ایران» ضمن بررسی و تحلیل کسب‌ و کار مزون در ایران، اطلاعات آماری و عددی مربوط به این کسب و کار را به تفکیک جنسیت، محصولات و منابع تامین در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. این کتاب توسط انتشارات امیران وارد بازار کتاب شد.

مزون‌ها و نمایشگاه‌های لباس و پوشاک عملا یکی از کسب و کارهای جذاب در ایران و جهان است که می‌توان از آنها در راستای توسعه و ترویج کار‌آفرینی بین بانوان و آقایان ایرانی حداکثر استفاده را کرد. بر همین اساس می‌توان گفت گردش مالی بالای مزون‌ها و نمایشگاه‌های لباس گستره فراگیری دارند.

نویسنده کتاب «بررسی اندازه بازار کسب و کار مزون‌های لباس در ایران» ضمن بررسی این نوع از کسب و کار، اندازه بازار و گردش مالی بالقوه و بالفعل مزون و شوهای لباس در ایران را به تفکیک استان‌ها و جنسیت افراد درسال‌های مختلف مورد بررسی قرار داده است.

در پشت جلد کتاب می‌خوانید: «برخلاف تصورات و باورهای عموم مبنی بر اینکه مد و لباس نخستین بار از غرب وارد کشور شد بنیانگذار فشن ابوالحسن علی بن نافع مشهور به زریاب بوده که اصلیتی ایرانی و کرد داشته است. این موسیقیدان ایرانی در سال 789 به دنیا آمد و غیر از ورود به دنیای مد مبتکر ساز موسیقی بربط هم بوده است. زریاب مبتکر مد و لباس آقایان و حتی دکوراسیون بود و مردها در آن زمان به تبعیت از او موهای خود را بلند کرده و از سدر و رزماری برای صافی موهای خود استفاده می‌کردند. این ایرانی در فصول مختلف سال لباس‌های رنگارنگ با طراحی‌های ویژه بر تن می‌کرد و حتی مردم اسپانیا، ترکیه و خاور دور را تحت تاثیر پوشش خود قرار داد. پوشش او شبیه به دراویش بود. برای همین دکتر علی‌اکبر ولایتی(تاریخ‌دان) در کتابی وی را نخستین سلبریتی دنیا عنوان کرده است.»

کتاب «بررسی اندازه بازار کسب و کار مزون‌های لباس در ایران» در هفت فصل تحت عناوین «مقدمه و مرور تاریخچه آشنایی کلی با این کسب و کار»، «برخی از تحولات مهم طراحی مد و لباس در ایران»، «رازهای موفقیت در فروشگاه‌های لباس و مزون‌داری»، «بررسی و تحلیل نقاط قوت، ضعف وفرصت‌ها و تهدیدهای محیطی این کسب و کار»، «برآورد و پیش‌بینی اندازه بازار مزون‌های مردانه و زنانه در ایران»، «کاربرد‌های فناوری نانو در پوشاک»، «معیارهای مد و لباس ازدیدگاه ایرانی- اسلامی» گرداوری شده است.

کتاب «بررسی اندازه بازار کسب و کار مزون‌های لباس در ایران» در 120 صفحه، شمارگان سه‌هزار نسخه و به قیمت 29 هزار و 900 تومان از سوی انتشارات امیران روانه بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها