یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
اثر جدید نویسنده «دختری در قطار» در راه است

مدیر نشر کتاب کوله‌پشتی از انتشار جدیدترین اثر خانم پائولا هاوكينز، نویسنده کتاب معروف «دختری در قطار» تا هفته آینده خبر داد و گفت:‌حق‌ انتشار این کتاب خریداری شده است و به زودی منتشر می‌شود.

اباذر رضانیا معلم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ اظهار کرد: پس از چند ماه تلاش و تبادل ايميل موفق به كسب اجازه‌ انتشار كتاب «Into The water»، جديدترين اثر پائولا هاوكينز، نويسنده‌ كتاب معروف «دخترى در قطار»، شديم.

وی ادامه داد: ترجمه‌ کتاب مذکور را على قانع، مترجم كتاب «دخترى در قطار» انجام خواهد داد. در توضیح این رمان باید بگویم که خانم پائولا هاوكينز پس از رمان پرفروش «دخترى در قطار»، اين بار رمانى مهیج‌تر به رشته تحریر درآورده است که هفته آینده نسخه‌ زبان اصلی‌اش منتشر خواهد شد.

این ناشر در توضیح موضوع داستان این کتاب گفت:‌ جنازه‌ مادرى تنها، در كف رودخانه‌اى كه در شهر جريان دارد، پيدا مى‌شود. چند ماه قبل‌تر، اوايل تابستان هم دخترى به همين سرنوشت دچار شده بود، سرنوشتی که فقط برای این دو نفر رقم نخورده و چندین زن دیگر را نیز به کام خود کشیده است. اما مرگ اين دو، اسرار زيادى را از اعماق رودخانه بيرون می‌کشد.

رضانیا معلم در توضیح دلایل اعلام این خبر پیش از انتشار نسخه اصلی کتاب عنوان کرد: حدود دو ماه پیش توافق اوليه با ناشر كتاب حاصل شد و تصميم به اطلاع‌رسانى خبر داشتيم اما به اين نتيجه رسيديم كه عملاً اطلاع‌رسانى در اين زمينه فايده‌ا‌ى ندارد؛ با این وجود براى اطلاع آن دسته از خوانندگانى كه كيفيت ترجمه را ملاک قرار مى‌دهند و به قانون نانوشته‌ حق انتشار(كپی‌رايت) احترام مى‌گذارند، تصميم به انتشار خبر گرفتيم، به این امید که خواننده‌های ایرانی نیز به این امر توجه نشان دهند.

پائولا هاوکینز 44 ساله، نویسنده بریتانیایی است که به‌خاطر کتاب پرفروش «دختری در قطار» شناخته شد. هاوکینز در کشور زیمبابوه در شهر هراره به دنیا آمده و در آنجا بزرگ شده است. پدرش استاد اقتصاد و روزنامه‌نگار مالی بود. پائولا سال 1989 در سن 17سالگی به لندن رفت، بعدها در دانشگاه آکسفورد لندن، فلسفه، سیاست و اقتصاد خواند و به‌عنوان روزنامه‌نگار و گزارشگر مالی در نشریه تایمز کار کرد. او در تعدادی از موسسات انتشاراتی کار کرده و کتابی از توصیه‌های مالی برای زنان به نام «الهه پول» نوشته است.

هاوکینز تقریباً سال 2009 شروع به نوشتن داستان کمدی رمانتیک به نام «امی سیلور» کرد و چهار رمان دیگر هم نوشت. کتاب «دختری در قطار»، پرفروش‌ترین کتاب سال 2015، سه‌گانه کاملی با موضوعاتی مانند خشونت خانگی، و استعمال الکل و مواد مخدر بود و برای نوشتن آن 6 ماه تمام وقت گذاشت. او در آن زمان از نظر مالی در مضیقه بود و برای کامل کردن کتابش مجبور شد از پدرش پول قرض کند. هاوکینز در حال حاضر در جنوب لندن زندگی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها