سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کتاب لئونارد کوهن بعد از 40 سال در ایران منتشر شد

مجموعه شعر «توان بردگان» سروده لئونارد کوهن با ترجمه مهدی جواهریان توسط انتشارات «کتاب کوله پشتی» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه شعر «توان بردگان»، شعرهایی از لئونارد کوهن، شاعر، رمان‌نویس و خواننده سرشناس کانادایی است که با ترجمه مهدی جواهریان منتشر شده است. 

کتاب «توان بردگان» برای نخستین بار در تورنتو (1972) چاپ شد و جزو مدرن‌ترین اشعار کوهن به شمار می‌رود؛ مجموعه‌ای که تمام دغدغه‌های شاعر در پیش و پس از این کتاب مانند سرخوردگی‌های سیاسی در زندگی اجتماعی، بدگمانی به امکان برقراری روابط عاشقانه و چالش کشیدن شاعر توسط شعر را یکجا در خود جا می‌دهد.

این کتاب در آستانه 40 سالگی کوهن منتشر شده است؛ درست زمانی که شاعر در اوج شهرت بود. 

در پشت جلد این کتاب آمده است:
«عشق آتش است
همه را به آتش می‌کشد
همه را از ریخت می‌اندازد
که عشق عذر جهان است
برای زشت بودن‌اش»

کتاب «توان بردگان»، سروده لئونارد کوهن با ترجمه مهدی جواهریان در 120 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به‌بهای 10 هزار تومان توسط انتشارات کتاب کوله پشتی منتشر شده است.

لئونارد کوهن که بیشتر در جایگاه خواننده آن را می‌شناسند، در سن 22 سالگی نخستین مجموعه شعرش با عنوان «بگذارید اساطیر را قیاس کنیم»‌را منتشر کرد و آن‌چنان با استقبال منتقدین روبه‌رو شد که توانست کمک‌ هزینه‌ای برای سفر به دور اروپا دریافت کند. او قبل از سال 1967 که توانست به محفل‌های هنری «اندی وارهل»، در آمریکا راه یابد، آثار ادبی تاثیرگذاری مانند مجموعه شعرهای «ادویه‌دان زمین»، «انگل‌های بهشت»، «توان بردگان»، «گل‌هایی برای هیتلر» و رمان «بازی دلخواه را منتشر کرده بود. 

او بعد از انتشار کتاب مهمش باعنوان «توان بردگان» نیز فعالیت‌های گسترده‌ای داشت و در چهار دهه پایانی عمرش، 6 کتاب با نام‌های «مرگ مرد زن‌باره»، «کتاب بخشایش»، «موسیقی بیگانه»، «کتاب اشتیاق»، «اشعار و آوازها» و «پانزده شعر» را منتشر کرد. این چهره سرشناس در ماه نوامبر سال 2016 در سن 82 سالگی درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها