شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
بررسی «پسر من قاتل است» در فرهنگسرای گلستان

مجموعه داستان «پسر من قاتل است» نوشته علی براتی گجوان، در قالب برنامه «ترنم قلم» و در فرهنگسرای گلستان بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی- هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، مجموعه داستان «پسر من قاتل است»، در برگیرنده ۲۵ داستان کوتاه است که بیشتر آن‌ها به موضوع دفاع مقدس می‌پردازد.

براتی گرچه تمامی داستان‌های این مجموعه را با دغدغه جنگ مورد استفاده قرار نداده است و حتی شاید بهتر است که بگوییم او در کتابش بیشتر دغدغه نقد اجتماعی دارد تا ادبیات، اما در قامت نویسنده توانسته به زیبایی هرچه تمام‌تر، تکنیک را در خدمت نوشتار خود درآورده و از هر نوع پرگویی و گزافه‌گویی دور شده و در نهایت نیز حرف خود را با صراحت و با سرعت هرچه تمام‌تر ارائه کند.

ایجاز و نوشتار طرح‌واره‌های داستانی نشان از توان بالای نویسنده در کشف آنِ داستانی دارد. او ترجیح می‌دهد صحنه‌های کوتاه و زیبا را به جای توصیف‌های مطول به روی کاغذ بیاورد و به جای بارها طولانی نوشتن، یک بار کوتاه اما تأثیرگذار بنویسد.

مجموعه داستان «پسر من قاتل است؟» را انتشارات کتاب نیستان در ۱۲۴ صفحه و به بهای ۷۵ هزار ریال منتشر کرده است. این مجموعه داستان همزمان با هفته دفاع مقدس نقد می‌شود.

قاسمعلی فراست و محمدرضا گودرزی به نقد این مجموعه داستان می‌پردازند. علاقه‌مندان می‌توانند سه‌شنبه 23 شهریور از ساعت 17 به فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین تر از میدان هلال احمر مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها