کتاب «فروش بیمه به روش بیمهفروش» برای آمادگی به منظور فروش بیمه و با هدف به دست آوردن یک مزیت رقابتی نسبت به سایر فروشندههای بیمه یک منبع ارزشمند است.
کتاب در 9 فصل با عناوین آنچه باید بدانید، موارد مهم در فروش بیمه، فروشندههای بیمه، انگیزههای خرید بیمه، عواملی که باعث تصمیمگیری خرید بیمه میشوند، چگونه خریداران بیمه را به صحبت کردن تشویق کنیم؟ مذاکره فروش بیمه، هفت خوان فروش بیمه و افزایش فروش سامان یافته است.
این کتاب برای کمک به تمام افرادی است که هم اکنون مشغول فروش بیمه هستند و یا اینکه دوست دارند در آینده در این حرفه مشغول به کار شوند، و نیز فروشندههای بیمه که به پیشرفت و موفقیت خود علاقهمند هستند. تمام مطالب این کتاب بر مبنای مطالعات و تجربیات فروشهایی است که در مدت فعالیت طولانی نگارنده یا همکاران و سایر فروشندههای بیمه اتفاق افتاده است.
به گفته مولف اثر، روشهای بیان شده در این کتاب، قبلاً آزمون خود را پس داده است و در طول این سالها با آموزش این روشها و به کارگیری آنها به وسیله فروشندههای بیمه که در کلاسها و کارگاهها شرکت کردهاند، بیش از پیش کاربردی بودن آنها مشخص شده است.
نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب مینویسد: «شما با به کارگیری مطالب این کتاب، به وضوح تغییرات حاصل در فروش بیمههای خود را شاهد خواهید بود. این روشها راهحل عملی و سادهای هستند و اگر به حساب بیایند در محیط کار شما شور و حالی ایجاد میکنند.
تفاوت این کتاب با سایر کتابهای فروش در این است که این کتاب برای فروشندههای بیمه به طور کاملا اختصاصی نوشته شده است و به دلیل اینکه خودم هم یکی از فروشندگان بیمه هستم، روشها و مطالب را درست همانند آنچه امروز در دنیای واقعی فروش بیمه در کشور اتفاق میافتد، برای شما عزیزان بیان کردهام و در آن فروش یک بیمه به صورت گام به گام ارائه میشود.»
مطالب ارائه شده در این نوشتار، مخصوص فروش یک بیمه خاص نیست بلکه، با بهکارگیری روشهای آن میتوانید هر بیمهای را به خریداران بیمه و بیمهگذاران خود به فروش برسانید. این مجموعه یک منبع برای توسعه و تقویت دانش و تخصص در فرایند فروش بیمه است.
کتاب حاضر، برای آموزش کارکنان به عنوان یک درس روزانه به منظور فروش بیمه و برگزاری و هدایت یک جلسه فروش، میتواند بهترین باشد. بیشتر بخشهای این نوشتار از محتوایی ساده و کاملا کاربردی برخوردار است.
به گفته مولف کتاب، مجموعه پیش رو برای آمادگی به منظور فروش بیمه، با هدف به دست آوردن یک مزیت رقابتی نسبت به سایر فروشندههای بیمه، با هدف به دست آوردن یک مزیت رقابتی نسبت به سایر فروشندههای بیمه یک منبع بسیار ارزشمند است. این کتاب برای بستن قراردادهای فروش بیمه بسیار کاربردی است که در مدت زمان کوتاهی درآمد مخاطب را چندین برابر خواهد کرد.
در این کتاب مطالبی درباره آنچه باید در ارتباط با راهکارهای ساده فروش بیمه، هر فروشنده بیمه از آنها اطلاع داشته باشد، بیان شده است و اینکه برای فروش بیشتر و بهتر بیمه در کار خود به چه مواردی اهمیت بدهد و از چه کارها و مواردی پرهیز کند. فروشندههای بیمه مختلفی در بازار بیمه امروز فعالیت میکنند، که سعی شده به معرفی آنها پرداخته شود. در ادامه، به انگیزههایی که باعث خرید بیمه میشود اشاره شده، و همچنین راهکار شناسایی و استفاده از این انگیزهها بیان شده است.
عوامل متعددی باعث میشوند که خریداران بیمه و بیمهگذاران تصمیم میگیرند بیمه بخرند، که نویسنده در این کتاب این عوامل را بیان کرده تا با شناخت این موارد و در نظر گرفتن آنها مخاطب بتواند بیمههای بیشتری به فروش برساند.
محرابیان معتقد است: «برای فروش بیمه، نیاز دارید که خریداران بیمه و بیمه گذاران را تشویق کنید صحبت کنند. راهکار این کار را بیان کردهایم و دربارهی مذاکرهی فروش بیمه و قوانین آن مطالبی ارائه کردهایم. در ادامه، روشی عالی و کاربردی را آوردهایم که شما را گامبهگام همراهی میکند تا بتوانید بیمهی خود را به فروش برسانید و خود به عنوان یک فروشندهی حرفهای بیمه به خریداران و بیمهگذاران بیمه معرفی کنید. به همین ترتیب، راهکارهایی ارائه شده است که بتوانید در هر شرایطی افزایش فروش بمیه داشته باشید و بر استرسهای فروش و شغل فروشندگی بیمه غلبه کنید.
در این کتاب راه موفقیت با زبان خیلی ساده بیان شده؛ کافی است مطالب آن را بخوانید و در کار خود پیاده کنید. بعد از مدت کوتاهی، به جرأت میتوانم بگویم بعد از سی روز، شاهد حداقل دو برابر شدن درآمد خود خواهید بود.
آنچه شما از خواندن این کتاب به دست میآورید، دستیابی به والاترین اهداف حرفهای فروش بیمه است که تا به حال تعیین کردهاید؛ شناختی که به عنوان یک فروشنده حرفهای بیمه از شغل خود به دست خواهید آورد، و همچنین پاداش شما فروش بیشتر خواهد بود. برای سودآور شدن بیشتر شغل خود، این کتاب را مطالعه کنید و بعد از آن هرچه سریعتر از اطلاعات خوانده شده استفاده کنید.»
کتاب «فروش بیمه به روش بیمهفروش» نوشته جهانشاه محرابیان با شمارگان هزار و 100 نسخه در 184 صفحه به بهای 185 هزار ریال از سوی انتشارات بازاریابی روانه بازار نشر شده است.
نظر شما