سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
جاوید: تازه‌های نشر، موسیقی و فرهنگ استان‌ها در شهرآفتاب شناسانده می‌شود/ از روز خوزستان تا روز یزد

رضا جاوید، مسئول هماهنگی سرای استان‌ها درباره برنامه‌های این سرا گفت: نمایشگاه فرصت و مجال خوبی است تا مولفان، هنرمندان و اهل قلم استان‌ها آثار خود را نشان دهند و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خود را معرفی کنند.

رضا جاوید، مسئول هماهنگی سرای استان‌ها درباره برنامه‌های این بخش در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این سومین دوره‌ای است که همزمان با نمایشگاه برنامه‌های استان‌شناسی نیز با دعوت از 10 استان برگزار می‌شود.
 
وی افزود: برنامه‌های استان‌شناسی به منظور معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آنها در نمایشگاه برپا می‌شود و هدف این است که با اجرای این برنامه‌ها بگوییم که تهران کل ایران نیست و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در نقاط مختلف ایران داریم. نمایشگاه فرصت و مجال خوبی است تا مولفان، هنرمندان و اهل قلم استان‌ها خود را نشان دهند.
 
مسئول هماهنگی سرای استان‌ها ادامه داد: در برنامه‌هایی که از سوی این سرا تدارک دیده شده، تازه‌های نشر، موسیقی و نمایش در غرفه‌هایی به نمایش گذاشته می‌شود و مخاطبان نمایشگاه می‌توانند به بازدید از این غرفه‌ها بروند و آثارشان را مشاهده کنند.
 
جاوید درباره دلیل کافی نبودن تبلیغات برنامه‌های سرای استان‌ها گفت: روابط عمومی نمایشگاه وظیفه تبلیغات برنامه‌ها را به عهده دارد. فهرست برنامه‌ها را از قبل به این بخش اعلام و هر روز را به نام یک استان نامگذاری کردیم. روز نخست که از 16 اردیبهشت برپا شد به نام «روز لرستان»، «روز اصفهان»، «روز سمنان»، «روز ایلام»، «روز خوزستان»، «روز گلستان»، «روز سیستان و بلوچستان»، «روز یزد» و «روز سمنان» در تقویم ما گنجانده شده است.

همچنین حجت‌الاسلام فضلیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به برنامه‌های روز 21 اردیبهشت گفت: ششمین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با برنامه‌ریزی امور کل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد، روز گلستان نامگذاری شده است.

وی افزود: برنامه‌های ما در دو بخش صبح و بعدازظهر تنظیم شده که در برنامه‌های صبح اجرای موسیقی محلی ترکمنی، نقالی و نمایش خیابانی با مضمون و محتوای مفاخر استان گلستان در نظر گرفته شده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: از برنامه‌های بعدازظهر می‌توان به معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تمدنی و علمی، آموزشی و پژوهشی، مذهبی این استان از سوی محققان و پژوهشگران استانی اشاره کرد.
 
حجت‌الاسلام فضلیت اظهار کرد: در غرفه‌ای نیز ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، اقلیمی و مردم‌شناسی استان گلستان به بازدیدکنندگان شناسانده می‌شود.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره نقش کتاب در روز گلستان توضیح داد: یکی از ناشران ما در نمایشگاه شرکت کرده است. البته اطلاع دارید که این استان از جمله استان‌های جوان کشور به شمار می‌آید، لذا از برخی زیرساخت‌های استانی برخوردار نیست. در حوزه نشر، چاپ و کتاب نیز حضور کمرنگ‌تری دارد. اگرچه از لحاظ شاخص‌های کشوری به تناسب منابعی که داریم، عقب نیستیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در رابطه با تجلیل از پژوهشگران و مولفان این استان گفت: امروز در برنامه‌های ما رونمایی از تازه‌های کتاب، قدردانی از ناشران برتر استان با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها