پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
حضور 1900 ناشر داخلی در نمایشگاه کتاب تهران/ سروش صحت در نمایشگاه، از خاطرات کتاب‌‌بازی‌اش می‌گوید

مدیر کمیته ناشران داخلی با اشاره به آماری از تعداد غرفه‌ها در بخش‌های مختلف، از حضور حدود 1900 ناشر در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمدرضا توکل صدیقی، مدیر کمیته ناشران داخلی درباره تعداد ناشران داخلی نمایشگاه گفت: 910 غرفه در بخش عمومی، 276 غرفه در بخش کودک و نوجوان، 360 غرفه در بخش دانشگاهی و 340 غرفه در بخش آموزشی وجود دارد و در مجموع 1886 ناشر داخلی در نمایشگاه حضور دارند.

توکل صدیقی با اشاره به مشکلات برخی از ناشران گفت: با توجه به برگزاری نخستین نمایشگاه در شهر آفتاب برخی ناهماهنگی‌ها و مشکلات تا به امروز وجود داشته است. در تلاش هستیم که تا روز جمعه 16 اردیبهشت این مشکلات رفع شوند و هر چه سریع‌تر خاطر ناشران آسوده گردد.
 
ساعت 24 شانزدهم اردیبهشت آخرین مهلت ثبت‌نام بن‌کتاب
نیکنام حسین‌پور گفت: دانشجویان، اساتید و طلاب تا ساعت بیست و چهار امشب شانزدهم اردیبهشت‌ماه فرصت‌ ثبت‌‌نام اینترنتی بن‌ کتاب را دارند و می‌توانند از دو طریق بن ‌کارت‌ و مجازی (از طریق اپلیکیشن) اقدام به خرید بن کنند.

وی افزود: دانشجویان، طلاب و اساتید می‌توانند از فردا صبح تا بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه با مراجعه  به شعبه مرکزی بانک شهر واقع در نمایشگاه کتاب، با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (ملی و دانشجویی) بن‌های خود را تحویل بگیرند.

او همچنین در پایان گفت: روز اول نمایشگاه بیش از چهل هزار تراکنش موفق در سطح نمایشگاه توسط دستگاه‌‌های کارتخوان صورت گرفته است.

سروش صحت در نمایشگاه، از خاطرات کتاب‌‌بازی‌اش می‌گوید
در مجموعه‌ نشست‌های «جهان کتاب من» هر روز یکی از هنرمندان و سینماگران مهمان نمایشگاه کتاب هستند، فردا هفدهم اردیبهشت‌ماه روز جمعه از ساعت 17 تا 18 سروش صحت میهمان بخش سرای اهل قلم بین‌الملل است. این بازیگر و طنزپرداز درباره خاطراتش از کتاب و  اثرات کتاب بر  زندگی هنری‌اش سخن خواهد گفت.

همچنین در سرای اهل قلم بین‌الملل شش نفر از فارسی زبانان غیرایرانی از کشورهای کره، چین، بوسنی و قزاقستان در نشست فردا جمعه هفدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ده و نیم تا دوازده و نیم، از زبان فارسی می‌گویند. این برنامه به همت بنیاد سعدی برگزار می‌شود و خارجی‌های علاقه‌مند به زبان فارسی  از تجربیات یادگیری زبان فارسی و جذابیت‌ها و دشواری‌ها فارسی سخن می‌گویند.

همچنین کارگاه آشنایی با فنون مقاله‌نویسی ISI برگزار می‌شود. در این کارگاه که از ساعت چهارده تا پانزده هفدهم اردیبهشت در همین سرا برگزار می‌شود. آزاده مهرپویان عضو هیات علمی سازمان مدارک ایران در این‌باره سخن می‌گوید.

 همچنین،  کارگاه آشنایی با روش‌های داوری و نقد کتب پژوهشی از ساعت پانزده و 30 تا هفده  روز جمعه 17 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها