چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
«تدبر در سيره تمدن‌ساز اهل بيت (ع)» از دریچه کتاب میسر شد

کتاب «درسنامه تدبر در سيره تمدن‌ساز اهل بيت (ع)» به قلم محمدحسین الهی از سوی موسسه تدبر در قرآن و سیره منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «درسنامه تدبر در سيره تمدن‌ساز اهل بيت (ع)» در سه بخش با عنوان‌های «کلیات و مفاهیم»، «سیر تکامل تمدن توحیدی (مقاطع هفت‌گانه سیره اهل بیت (ع)» و «سیره تفکیکی اهل بیت (ع)» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین الهی تدوین و از سوی موسسه تدبر در قرآن و سیره منتشر شده است.
 
«مبادی، مبانی و روش تدبر در سيره» و «شناسه مجموعی اهل بیت (ع)» دو فصل بخش نخست کتاب را شامل می‌شوند.
 
نویسنده بخش دوم کتاب را به موضوعاتی همچون «دوره تاسیس اسلام ناب»، «دوره تثبیت اسلام ناب»، «دوره دفاع از اسلام ناب»، «دوره تبیین علمی و فرهنگی اسلام ناب»، «دوره ترویج دین و فرهنگ‌سازی عمومی اسلام ناب»، «دوره آماده‌سازی برای غیبت» و «دوره جهانی‌سازی اسلام ناب» اختصاص داده است.
 
سومین بخش کتاب نیز در قالب 14 فصل به «سیره پیامبر (ص)»، «سیره حضرت زهرا (س)»، «سیره امام علی (ع)»، «سیره امام حسن (ع)»، «سیره امام حسین (ع)»، «سیره امام سجاد (ع)»، «سیره امام محمدباقر (ع)»، «سیره امام صادق (ع)»، «سیره امام موسی کاظم (ع)»، «سیره امام رضا (ع)»، «سیره امام جواد (ع)»، «سیره امام هادی (ع)»، «سیره امام حسن عسکری (ع)» و «سیره حضرت مهدی (عج)» پرداخته است.
 
کتاب حاضر نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های درسی «تدبر در سیره اهل بیت (ع)» است که به سیره تمدن‌ساز اهل بیت (ع) اختصاص دارد.
 
در این کتاب قضایای تاریخی در حد اشاره بیان شده، از این‌رو به مخاطبان توصیه می‌شود که به‌عنوان پیش‌نیاز از تاریخ زندگانی اهل بیت (ع) آگاهی داشته باشند. روش بحث در این اثر تحلیلی است.
 
نویسنده در این کتاب به محکمات تاریخی موثر در روند هدایتی و تمدن‌ساز بسنده کرده و از پرداختن به جزئیات و موارد اختلاف پرهیز کرده است. در این اثر همچنین در موارد اختلافی موثر در تحلیل، به قول مشهور بسنده شده است.
 
در بخشی از پیشگفتار کتاب می‌خوانیم: «حدود سال 1385 شمسی با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای - حفظه‌الله و ابقاه - طرحی با نام «تدبر در سیره اهل بیت (ع)» به جامعه علمی کشور عرضه شد. کتاب حاضر نخستین مجلد آن است که پس از تجربه شش هفت‌ساله تحقیق و تدریس در مراکز گوناگون حوزوی، دانشگاهی و غیر آن‌ها به محضر شیعیان و محبان اهل بیت (ع) عرضه می‌گردد.»
 
چاپ دوم کتاب «درسنامه تدبر در سيره تمدن‌ساز اهل بيت (ع)» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 370 صفحه، ‌به بهای 15 هزار تومان از سوی موسسه تدبر در قرآن و سیره راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها