سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
استقرار 108 باجه اطلاع‌‌رسانی در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران/ توزیع نقشه نمایشگاه در تیراژ وسیع

مدیر کمیته اطلاع رسانی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برگزاری دوره آموزشی سه روزه برای نیروهای این کمیته از چهارشنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران 108 باجه اطلاع‌رسانی استقرار خواهند یافت و در مجموع 200 اطلاع‌رسان آماده پاسخگویی به پرسش‌های بازدیدکنندگان هستند.

علی‌اکبر تورانیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: با توجه به این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای فرهنگی کشور به شمار می‌آید و هر سال با حجم وسیعی از بازدیدکنندگان مواجه است، فعالیت‌های مربوط به کمیته اطلاع‌رسانی به دلیل ارائه اطلاعات صحیح و دقیق به بازدیدکنندگان و پاسخگویی به پرسش‌های آنها بیش از پیش از اهمیت برخوردار می‌شوند.
 
وی ادامه داد: متأسفانه در دوره‌های پیشین برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بازدیدکنندگان همواره از اطلاع‌رسانی نمایشگاه گله‌مند بودند و همواره از این‌که نمی‌توانند اطلاعات لازم از این نمایشگاه دریافت کنند، ابراز نارضایتی داشتند. کمیته اطلاع‌رسانی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای رفع این معضل و برای این‌که بتواند بخش اعظمی از پرسش‌ها را پاسخگو باشد، در سال جاری از نیروهای کارشناس و خبره برای فعالیت در این کمیته بهره گرفته است.
 
مدیر کمیته اطلاع‌رسانی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این‌که کمیته به صورت جدی بحث گزینش نیروهای خود را پیگیری می‌کند، توضیح داد: عمده نیروهای خود را از میان دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری انتخاب کرده‌ایم.
 
برگزاری دوره آموزشی با حضور رئیس نمایشگاه کتاب تهران

تورانیان با بیان این‌که کمیته اطلاع‌رسانی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نخستین‌بار در سال جاری برای نیروهای خود دوره آموزشی سه روزه برگزار خواهد کرد، اظهار کرد: نخستین روز از این دوره آموزشی سه روزه، چهارشنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) از ساعت 8:30 تا 20:30 در سالن انقلاب اسلامی حوزه هنری  با حضور سیدعباس صالحی، رئیس بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. دومین و سومین روز از این دوره در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهند شد.
 
شرکت نیروهای کمیته اطلاع‌رسانی در مانور آموزشی

وی از حضور 200 کارشناس و اطلاع‌رسان در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: از میان این 200 نفر، 135 نفر به عنوان نیروهای اصلی و مابقی به عنوان ذخیره فعالیت خواهند داشت. نیروهای ذخیره با هدف خالی نماندن نمایشگاه از اطلاع‌رسان در نظر گرفته شده‌اند.
 
مدیر کمیته اطلاع‌رسانی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: با توجه به این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نخستین‌بار در مجموعه شهر آفتاب برگزار می‌شود و فضای آن، هم برای اطلاع‌رسانان، ناشران و هم برای بازدیدکنندگان ناآشنا است، این کمیته در روز سه‌شنبه (14 اردیبهشت‌ماه) به برپایی مانور برای نیروهای خود اقدام خواهد کرد.
 
تورانیان با بیان این‌که اطلاع‌رسانی کامل و دقیق حق مردم است، ادامه داد: نیروهای کمیته اطلاع‌رسانی در این روز، در جایگاه‌های اطلاع‌رسانی مستقر خواهند شد و به صورت عملیاتی با بخش‌های مختلف نمایشگاه آشنا می‌شوند. این مهم با هدف ایجاد نظم و انضباط بیشتر در نمایشگاه و اطلاع‌رسانی کامل‌تر برگزار می‌شود.
 
وی از توزیع نقشه بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تیراژ وسیع خبر داد و گفت: به محض این‌که نقشه‌های نمایشگاه از طریق ستاد اجرایی نمایشگاه در اختیار کمیته قرار بگیرند، نسبت به توزیع آنها اقدام خواهیم کرد.
 
حضور اطلاع‌رسانان سیار در نمایشگاه

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران 108 باجه اطلاع‌رسانی در بخش‌های مختلف نمایشگاه استقرار خواهد یافت. 6 ایستگاه اصلی کمیته در فضاهای باز نمایشگاه کتاب تهران مستقر خواهند شد. علاوه بر آن، ایستگاه‌های اصلی کمیته در داخل سالن‌های بخش‌های مختلف نمایشگاه نیز استقرار می‌یابند. به طور مثال، در بخش عمومی 3 ایستگاه اصلی، در بخش کودک و نوجوان 2 ایستگاه اصلی، در بخش دانشگاهی 3 ایستگاه اصلی، در بخش آموزشی 2 ایستگاه اصلی و در بخش بین‌الملل نیز 2 ایستگاه اصلی استقرار خواهند داشت.

تورانیان عنوان کرد: در نمایشگاه کتاب تهران امسال در نظر داریم در هر فضایی که ازدحام جمعیت باشد و خلأیی برای اطلاع‌رسانی وجود داشته باشد، بلافاصله ایستگاه اطلاع‌رسانی دایر کنیم. همچنین در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران شاهد حضور اطلاع‌رسانان سیار نیز خواهیم بود.
 
برگزاری مسابقه طراحی اپلیکیشن نمایشگاه

وی از انتشار فراخوان طراحی برای اپلیکیشن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: کمیته اطلاع‌رسانی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با همکاری سازمان‌ها و مؤسسات مختلف در نظر دارد مسابقه‌ای بزرگ با موضوع ایده‌پردازی و طراحی رابط کاربری اپلیکیشن نرم‌افزار تلفن همراه بیست‌ و‌ نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار کند.
 
مدیر کمیته اطلاع‌رسانی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد: ایجاد نرم افزار‌های کاربردی تلفن همراه در حوزه‌های مختلف نمایشگاه کتاب، افزایش و سهولت ارتباطات کاربران جامعه آکادمیک با ناشران، شناسایی نیازها، کمبودها، ایده‌ها و نوآوری‌ها در حوزه نمایشگاه، تشویق دانشجویان و فعالان حوزه برنامه‌نویسی در راستای همکاری با حوزه فرهنگی، شناسایی افراد خلاق و نوآور در بخش رابط کاربری و تقدیر مالی و معنوی از برگزیدگان این مسابقه، اهداف برگزاری این مسابقه را شامل می‌شوند.
 
به گفته تورانیان شرایط شرکت در این مسابقه به شرح زیر است:

اپلیکیشن قابل استفاده برای همه رده‌های سنی باشد.
از متدولوژی‌های به‌روز طراحی رابط کاربری و کاربردپذیری بهره برده باشد.
کاربر بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشد.
طراحی کاربر‌پسند و به‌دور از پیچیدگی‌های تخصصی باشد.
با توجه به حجم بالای داده کاربر دچار سردرگمی نشود.
فایل‌های طراحی در قالب فرمت JPG  و یا PNG و ایده‌ها در قالب فایل ورد (.docx) و  با قلم B Nazanin ارسال شوند.
از هر فرد تنها یک طراحی و ایده پذیرفته خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه تا 10 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به بارگذاری ایده خود در نشانی TenthWindow.com/bookfair اقدام کنند. نتایج مسابقه 12 اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج‌فارس، رو به روی حرم امام خمینی (ره) قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها