سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
چهارمین جلد «دفترچه خاطرات یک بچه لاغر» به دست کودکان رسید

انتشارات شهر قصه، جلد چهارم مجموعه «دفترچه خاطرات یک بچه لاغر» با عنوان «روزهای سخت» نوشته جف کینی را با ترجمه میترالبافی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) چهارمین جلد از مجموعه «دفترچه خاطرات یک بچه لاغر» با عنوان «روزهای سخت» نوشته جف کینی با ترجمه میترالبافی از سوی انتشارات شهر قصه منتشر شد. این اثر که به عنوان پرفروش‌ترین پاورقی نیویورک تایمز منتشر شده است، تجربه‌های یک روزنامه‌نگار در حوزه اینترنت و کتاب است.

به اعتقاد مترجم این کتاب، جف کینی می‌تواند برای خیلی از روزنامه‌نگاران الگو باشد، او مثل یک ژورنالیست حرفه‌ای زمانه خود را درک کرده است و با ظهور اینترنت، به سرعت خود را به این ابزار جدید مسلح می‌کند. کینی با استفاده از کاریکاتور دست به ابتکاری جالب می‌زند، این که فضای کتاب‌های کمیک استریپ را در قالب متن و تصویر پیاده می‌کند تا همان طور که بچه‌ها با یک کلیک می‌توانند متنی کوتاه بخوانند، بتوانند همین قالب را در صفحات کتاب تجربه کنند. داستان هم جذاب و شیرین و خنده‌دار است، یعنی همان فضایی که بچه‌ها به شدت به آن علاقه‌مند هستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «این هفته تولد من است و من خیلی منتظرشم. امسال من یک مهمانی خانوادگی دارم. و از دست رولی هم هنوز عصبانی‌ام به خاطر ماجرای آن پول‌ها و کار موسسه‌مان که بی‌مقدمه ولش کرد. خب من نمی‌خواهم فکرش را هم بکنم که همچین آدمی بیاید خانه ما و کیک تولد مرا بخورد. تازه من از این مهمانی‌های دوستانه به اندازه کافی درس گرفته‌ام. وقتی دوستان شما به مهمانی می‌آیند همه‌شان فکر می‌کنند می‌توانند با کادوهایتان بازی کنند...»

کتاب «روزهای سخت» از دیدگاه نشریاتی مثل واشنگتن پست به عنوان یکی از موفق‌ترین مجموعه کتاب‌های کودکان معرفی شده است. مجله تایم ضمن تقدیر از بداهه گویی این اثر، آن را یکی از معدودترین آثار جهانی در حوزه کتاب کودک می‌داند و هفته‌نامه ناشران جهان، شوخی‌های بداهه آن را ستوده است.


جلد نخست این مجموعه در سال 1390 و با ترجمه همین مترجم منتشر شده بود. جلد دوم و سوم نیز به مرور در سال‌های گذشته ترجمه و از سوی شهر قصه، وارد بازار نشر شده است.

«فسقلی‌ها»، «برس جادویی» و «از گیرنده تا فرستنده» نام برخی از آثار میترا لبافی، نویسنده، مترجم و خبرنگار ایرانی است.

انتشارات شهر قصه، کتاب «روزهای سخت» را در قالب 187 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 80 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها