پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کایکین: انگیزه زیادی برای حضور در نمایشگاه کتاب دارم/ علاقه ایرانیان به کتاب مرا سر ذوق می‌آورد

سرگی وادیماویچ کایکین، مسئول غرفه روسیه در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: درباره ایران و نمایشگاه کتاب حس هیجان‌انگیزی دارم و حضور در آن به من انگیزه زیادی می‌بخشد. با وجود اینکه در سال 2014 نیز در این رویداد فرهنگی شرکت کردم اما حس من از دیدن جمعیت فوق‌العاده‌ای که در اینجا حضور دارند تکراری نشده و هنوز دیدن ایرانیانی که به کتاب علاقه دارند مرا سرذوق می‌آورد.

سرگی وادیماویچ کایکین، (cergei vadimavich kaikih) مسئول غرفه روسیه به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره کتاب‌های غرفه گفت: بیشتر آثاری که در غرفه ما عرضه شده، کتاب‌های حوزه فرهنگ، کودک و آموزشی است که تعداد قابل توجهی از آنها را آثار آموزشی (علمی و فنی) و کمک آموزشی به خود اختصاص داده است. این عناوین برای آموزش زبان روسی به خارجی‌ها انتخاب شده و همچنین کتاب‌های هنری نیز بخشی از آثار عرضه شده را در برگرفته است.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی انتخاب عناوین کتاب‌های چیده شده در غرفه مهمان ویژه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار کرد: بیش از هر چیزی کتاب‌های حوزه ادبیات به ویژه ادبیات معاصر را انتخاب کردیم و آثار نویسندگان جوان روسی را که در ایران ناآشنا هستند در غرفه در دسترس علاقه‌مندان قرار دادیم.

کایکین ادامه داد: تلاش ما این است که با برنامه‌هایی که در نظر گرفتیم این آثار را در این فرصت ارزشمند به ایرانیان معرفی کنیم. علاوه بر آن کتاب‌هایی درباره توریسم و آشنایی با شهرهای روسیه برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشتیم و زمانی که شما در غرفه بودید تقاضای افراد را برای دریافت اطلاعات درباره شهر سن‌پترزبورگ مشاهده کردید.
 
این مسئول مهمان ویژه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: انتخاب کتاب‌هایی که در غرفه ما چیده شده، بر اساس تجربه‌هایی است که از سال‌های قبل با حضور در نمایشگاه تهران کسب کردیم، دریافتیم که کتاب‌های علمی و فنی به عنوان آثار تخصصی بیشترین تقاضا را داشتند بنابراین این آثار را نیز در فهرست کتاب‌های عرضه شده در غرفه قرار دادیم.
 
کایکین ادامه داد: با جلسه هماهنگی که با مسئولان نمایشگاه تهران قبل از افتتاح آن تشکیل دادیم و همچنین گفت‌وگوهایی که با استادان دانشگاه‌های ایران و روسیه داشتیم بر آن شدیم که در غرفه روسیه ترجیحا کتاب‌های مورد نیاز و درخواست استادان، مولفان و دانشجویان عرضه شوند.
 
وی در رابطه با نگاهش به ایران و بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: درباره ایران و نمایشگاه کتاب حس هیجان‌انگیزی دارم و حضور در آن به من انگیزه زیادی می‌بخشد، با وجود اینکه در سال 2014 نیز در این رویداد فرهنگی شرکت کردم اما حس من از دیدن جمعیت فوق‌العاده‌ای که در اینجا هستند تکراری نشده و هنوز دیدن ایرانیانی که به کتاب علاقه دارند مرا سر ذوق می‌آورد و برایم بسیار جالب است که پیر و جوان از کنار نمایشگاه با وجود دور بودن از شهر بی‌اعتنا نمی‌گذرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها