سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
مهدی رجبی «نامه‌های نیلی» را «وسط راهروی تاریکی» نوشت

مهدی رجبی، نویسنده کودک و نوجوان، از تولید مجموعه «نامه‌های نیلی» با الگوبرداری از مجموعه «نامه‌های فیلیکس» و کتاب ترسناک «وسط راهروی تاریکی» خبر داد.

مهدی رجبی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در حال حاضر مشغول نوشتن مجموعه «نامه‌های نیلی» برای کودکان هستم. این مجموعه با الگوگیری از مجموعه «نامه‌های فیلیکس» که چندی پیش از سوی نشر زعفران منتشر‌شده بود، نوشته‌شده است و به معرفی شهرهای مختلف ایران، مناطق تاریخی، پوشش گیاهی، پوشش جانوری، فرهنگ، آداب‌ورسوم و پوشش مردم در مناطق مختلف می‌پردازد.
 
این نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: در‌واقع هرجلد از این مجموعه شامل دو بخش است. بخش اول نامه‌هایی است که گربه‌ای به نام «نیلی» به صاحبش که پسر کوچکی به نام «سورنا» است، می‌فرستد. بخش دوم نیز شامل زندگی خانوادگی سورنا است که با بخش اول ارتباط مستقیم دارد. مرحله نگارش نخستین جلد این مجموعه را به‌پایان رسانده و به انتشارات زعفران تحویل داده‌ام و در حال حاضر در مرحله تصویرگری است.
 
وی در ادامه به سایر آثارش اشاره کرد و گفت: کتاب تصویری هم در ژانر وحشت با عنوان «وسط راهروی تاریکی» برای کودکان و نوجوانان نوشته‌ام که توسط غزاله بیگدل‌لو تصویرگری شده است و به‌زودی از سوی نشر هوپا منتشر می‌شود.
 
رجبی درباره تجدید چاپ آثارش نیز بیان کرد: رمان نوجوان «لولو شب‌ها گریه می‌کند» نیز اثر دیگری از من است که چندی پیش از سوی نشر چکه منتشرشده بود. این کتاب در حال حاضر با طرح جلد جدید و در قطع جدید تجدید چاپ‌شده است. همچنین کتاب «کنسرو غول» نیز تا پایان امسال با طرح جلد جدید چاپ سوم خود را تجربه می‌کند. این کتاب در سال 2015 به‌عنوان کتاب برگزیده کتابخانه مونیخ معرفی شد.
 
مهدی رجبی، نویسنده کودک‌و‌نوجوان، در سال 1359 در خمین متولد شد. وی در دارای مدرک لیسانس فیلم‌سازی و فوق‌لیسانس ادبیات نمایشی است. تابه‌حال 15 اثر از وی در حوزه کودک و بزرگسال منتشرشده است. از آن‌جمله می‌توان به «فراموشان این زمستان»، «معمای دیوانه‌ کله‌آبی»، «یوناتارا گم‌ شده»، «گریه نکنید مثل ابر باهار»، «خاطرات چوپان چاق»، «لولو شب‌ها گریه می‌کند»، «کنسرو غول» و «کابوس اسب» اشاره کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها