شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
پیام تسلیت غلامعلی حداد عادل به مناسبت درگذشت ابوالحسن نجفی

غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیامی، درگذشت زنده‌یاد ابوالحسن نجفی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، استاد ابوالحسن نجفی، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیر گروه ادبیات تطبیقی این فرهنگستان، جمعه، دوم بهمن‌ماه 1394، در سن 86 سالگی در تهران دار فانی را وداع گفت. به همین مناسبت غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در پیامی درگذشت این مترجم و محقق تأثیرگذار را تسلیت گفت.
 
متن پیام حداد عادل بدین شرح است: «استاد ابوالحسن نجفی درگذشت. وی نویسنده‌ای توانا و ادیبی دانشمند و مترجمی چیره‌دست و زبان‌شناسی صاحب‌نظر و افزون بر این‌همه، انسانی شریف و نجیب و بااخلاق بود. وی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیر گروه ادبیات تطبیقی این فرهنگستان نیز بود. فقدان تأثرانگیز او را به اهل فرهنگ و ادب تسلیت می‌گویم و برای آن شادروان آمرزش روان مسئلت می‌کنم.»
 
ابوالحسن نجفی در سال 1369 به عضویت پیوسته شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی درآمد و در سال 1383 به مدیریت گروه ادبیات تطبیقی این فرهنگستان منصوب شد. انتشار مجله ادبیات تطبیقی با مقالات و گزارش‌ها و نقدهایی در این حوزه، یکی از فعالیت‌های این گروه است که زیر نظر استاد منتشر می‌شد.
 
«مبانی زبان‌شناسی و کاربرد آن در زبان فارسی»، «وظیفه ادبیات»، «غلط ننویسیم: فرهنگ دشواری‌های زبان فارسی» و «فرهنگ فارسی عامیانه» نام شماری از تألیفات منتشرشده زنده‌یاد نجفی است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها