شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
زندگی «امیرسرتیپ نجفی» موضوع یک اثر داستانی می‌شود

حمید گله‌داری کتابی با زمینه داستانی درباره شیوه فرماندهی امیر سرتیپ نجفی، فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش می‌نویسد.

حمید گله‌داری به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتابی درباره امیرسرتیپ نادر نجفی، فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌نویسم که تا پیش از عید نوروز 1395 از سوی انتشارات سوره سبز منتشر خواهد شد.

وی درباره ویژگی‌های این فرمانده ارتشی توضیح داد: او از ابتدا پا در رکاب انقلاب بود و منصب‌های متعددی در نظام جمهوری اسلامی ایران داشت. سرتیپ نجفی، در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای، مشاور هماهنگ‌کننده امور نظامی را بر عهده داشت و حدود 20 سال هم با ایشان در زمینه‌های مختلف نظامی همکار بود.

گله‌داری با بیان این‌که پیش از این، کتابی درباره فعالیت وی در ستاد هماهنگی اُسرا از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده بود، افزود: در این کتاب بیشتر بر دوران فرماندهی وی بر نیروی زمینی ارتش در سال 1370 تمرکز دارم زیرا این کتاب بنا به توصیه فرمانده فعلی نیروی زمینی ارتش نوشته می‌شود و این نکته برای آنان در اولویت است.

وی درباره شیوه نگارش این کتاب توضیح داد: با توجه به همکاری طولانی سرتیپ نجفی با مقام معظم رهبری، کتاب‌هایی که درباره خاطرات ایشان نوشته شده است را هم مرور می‌کنم. همچنین مصاحبه‌هایی هم به برخی هم‌رزمان و هم‌دوره‌ای‌های امیر سرتیپ نجفی دارم. با آن‌که قرار بود کتاب در قالب تاریخ شفاهی نوشته شود اما ترجیح می‌دهم زمینه‌های داستانی را هم به آن بیفزایم تا کتاب برای مخاطب عام جذاب باشد.

این نویسنده که هنوز نامی برای کتاب در دست نگارش خود انتخاب نکرده است، افزود: مسئولیت‌های امیر سرتیپ نجفی بسیار زیاد بود و به همین دلیل، احتمالا نام کتاب را «امین انقلاب»  خواهم گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها