دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
داستان‌های تلفنی جانی روداری فاش شد

واحد کودک و نوجوان انتشارات ذکر، کتاب «داستان‌های تلفنی» نوشته جانی روداری را با ترجمه مرضیه شجاع دیندارلو راهی کتابفروشی‌ها کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «داستان‌های تلفنی» نوشته جانی روداری شامل 67 داستان تلفنی برای نوجوانان است که مرضیه شجاع دیندارلو آن را ترجمه کرده است. این کتاب مجموعه‌ای است از قصه‌ها و داستان‌های کوتاه که پدری بازرگان هرشب از هتل‌های تجاری مختلف برای دخترش تعریف می‌کند. روداری در این داستانک‌ها دنیای داستان‌های مصور تخیلی – علمی را به خاطر روحیه‌اش و تفاوت‌های آن در نوع الهامات و موضوعات بکر کودکانه‌اش را تجربه می‌کند.
 
ضرب‌المثل‌های قدیمی، عمه ادای پیر، خورشید و ابر، پادشاهی که قرار بود بمیرد، جادوگر ستاره‌های دنباله‌دار، ماهیگیر چه‌فالو، پادشاه می‌دا، چراغ راهنمای آبی رنگ، موشی که گربه‌ها را می‌خورد، تونینوی نامریی، آموزگار گارونه، پیاده رو متحرک و سیاره راستگویان از جمله برخی عناوین داستانک‌های این کتاب است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «جوزپه تفنگ را برداشت و به شکار رفت. بلافاصله دید که خرگوشی از روی پرچینی جست و به سوی دشت دوید. تفنگ را به سوی خرگوش نشانه گرفت و شلیک کرد. اما به جای آن، تفنگ گفت: «بنگ!» درست مثل صدای یک آدم. چند لحظه بعد گلوله روی زمین افتاد.
جوزپه گلوله را برداشت و با حیرت به آن نگریست. بعد دوباره نگاهی دقیق به تفنگ انداخت. به نظر می‌آمد همان تفنگ همیشگی باشد اما چرا به جای شلیک کردن، شاد و پرهیجان فریاد زده: «بنگ!» جوزپه درون لوله تفنگ را نیز با دقت نگاه کرد اما خوب، چطور ممکن بود، نکند در آنجا کسی مخفی شده باشد؟...»
 
جانی روداری نویسنده داستان‌های آوازهای آسمانی و زمینی، سیاره درختان کریسمس و خطاها و کیک آسمانی از برجسته ترین نویسندگان کشور ایتالیا است. خوانندگان بزرگ و کوچک بی‌شمار کتاب‌هایش دلیلی بر فهم سریع و انکارناپذیر آثار طنز عجیب اوست. شادی و خوشبختی از عناصر جدایی ناپذیر آثار جانی روداری است.
 
واحد کودک و نوجوان انتشارات ذکر، کتاب «داستان‌های تلفنی» را در قالب 176 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 70 هزار ریال منتشر کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به نشانی زیر مراجعه کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها