دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
برنامه‌های هفته کتاب در فارس اعلام شد/ کتابخوانی در اتوبوس‌های شیراز

بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برنامه‌های این استان در هفته کتاب را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی هفته کتاب، بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برنامه‌های بیست و سومین دوره هفته کتاب استان فارس اظهار کرد: در هریک از ایستگاه‌های اتوبوس‌ شهری، به مسافران کتاب امانت داده می‌شود و در پایان مسیر، کتاب پس گرفته و به مسافران بعدی ارائه می‌شود. این طرح با چهار هزار جلد کتاب انجام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: امسال در هفته کتاب مسابقات داستانک را با شرکت علاقه‌مندانِ به نویسندگی انجام می‌دهیم. در این مسابقه فرهنگی افراد داستان‌های کوتاه چندکلمه‌ای خود را حتی می‌توانند از طریق پیامک برای ما ارسال کنند و پس از بررسی هیأت داوران مربوط، اثرهای برگزیده در مراسمی معرفی و از صاحبان آنها قدردانی می‌شود.

مریدی بیان کرد: همچنین با مسئولان فرهنگی استان، در کتابفروشی‌های سطح شهر حاضر می‌شویم و با تقدیم شاخه گلی از کتابفروشان قدردانی می‌کنیم. این حرکت در سال گذشته نیز انجام شد و از سوی کتابفروشان بسیار مورد توجه قرار گرفت. با انجام این طرح، فضای مثبتی میان این قشر و مسئولان به وجود آمد. این برنامه در شهرستان‌های این استان نیز انجام می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به این‌که تجلیل از کتابداران و تمام کسانی که عمر گرانمایه خود را برای اعتلای کتاب و کتابخوانی فارس گذاشته‌اند، وظیفه همه ما است افزود: همچنین در مراسمی با همراهی رؤسای ادارات و رسانه‌های عمومی در کتابخانه‌های عمومی این استان حضور می‌یابیم و از مقام کتابداران گرانقدر تجلیل می‌کنیم.
 
وی با اشاره به این‌که زمان برپایی نمایشگاه کتاب این استان با زمان برگزاری هفته کتاب تقارن دارد، گفت: بیلبوردها و مونیتورهای سطح شهر به‌صورت مشترک هفته کتاب و نمایشگاه کتاب این استان را تبلیغ می‌کنند. این حرکت سبب می‌شود فضای مناسبی در سطح شهر به وجود بیاید و همه افراد از این دو اتفاق مهم فرهنگی با خبر شوند.

مریدی اظهار کرد: برگزاری جلسات رونمایی کتاب، نقد و بررسی کتاب‌های فاخر، دیدار با پیشکسوتان فرهنگی استان، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها، تجلیل از همکاران امور فرهنگی و کتابخوانان برتر، تعویض کتاب کهنه با نو، جشنواره بزرگ نقاشی و روزنامه‌دیواری در مدارس و بازدید مدارس از کتابخانه‌های عمومی از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته کتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها