چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
افت 25 درصدی تولید و فروش کتاب کودک/«دایره‌المعارف قرآن» همچنان در صدر پرفروش‌ها

خسرو رحمت‌الهی، مدیر بازرگانی و فروش انتشارات محراب قلم گفت: میزان استقبال مخاطبان از کتاب‌ها و همچنین فروش ما در طول 7 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 25 درصد افت داشته است و این افت هم در حوزه فروش و هم در حوزه تولید بوده است.

مدیر بازرگانی و فروش انتشارات محراب قلم به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: میزان استقبال مخاطبان از کتاب‌ها و همچنین فروش ما در طول 7 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 25 درصد افت داشته است. این افت هم در حوزه تعداد کتاب‌ها و هم در حوزه ریالی بوده است.
 
خسرو رحمت‌الهی، توضیح داد: البته میزان فروش در ماه‌های مختلف متفاوت بوده و ما بعد از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فروش زیادی نداشتیم و بازار کتاب در مهرماه راه افتاده است و ما توانستیم تا حدی فروش داشته باشیم. البته این افت فقط در حوزه فروش کتاب نبوده بلکه بر میزان تولید کتاب هم تاثیر داشته است. به طوری که امسال در میزان تولید کتاب حدود 25 درصد کاهش داشته‌ایم.
 
وی اضافه کرد: البته این افت در تولید و فروش فقط مختص به ما نبوده و در همه صنوف به نوعی دیده می‌شود و دلیل عمده آن هم افزایش نسبی قیمت‌ها از یک سو و کم بودن گرایش به کتاب و کتابخوانی است. به عنوان مثال با توجه به نزدیک شدن به 13 آبان که مصادف با روز دانش‌آموز است و همچنین هفته کتاب، ما هرساله مراجعه‌کنندگانی از سوی مدارس مختلف شهر تهران داشتیم که از ما می‌خواستند تعدادی از کتاب‌هایمان را به صورت امانت برای تشکیل نمایشگاه کتاب در مدارس به آنها تحویل دهیم ولی امسال تا به حال هیچ درخواستی نداشته‌ایم و امیدواریم وضعیت بهتر شود.
 
رحمت الهی در ادامه سخنانش درباره پرفروش‌ترین آثار این انتشارات در طول 7 ماه نخست امسال نیز گفت: کتاب «دایره‌المعارف قرآن» تالیف غلامرضا حیدری ابهری همچنان در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های ما قرار دارد و توانسته به چاپ یازدهم برسد. بعد از این کتاب «دایره‌المعارف تاریخ ایران» به قلم مسعود جوادیان، «دایره‌المعارف کتاب من» نوشته مهناز عسگری، مجموعه 7 جلدی «خانم شارلوت» ترجمه مهناز عسگری، «علی اکبر دهخدا»، «لویی پاستور»، «توماس ادیسون» و «امیر اعلم از مجموعه «دانشوران دیروز و امروز»، تالیف حسن سالاری و «دایره‌المعارف تاریخ ایران» و «فرهنگ فارسی مهتاب» به قلم مهناز عسگری و مهدی ضرغامیان جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های ما بوده است.
 
وی همچنین به طرح رمان کودک و نوجوان این انتشارات اشاره کرد و افزود: تا به حال در قالب این طرح 20 رمان منتشر کرده‌ایم که 13 عنوان آن در حوزه کودک است و 7 عنوان را برای نوجوانان تولید کردیم و تصمیم داریم تا پایان سال نیز 17 عنوان دیگر از این مجموعه را منتشر کنیم.
 
رحمت‌الهی درباره کتاب‌های جدید محراب قلم نیز گفت: همچنین به تازگی کتاب جدیدی با عنوان «کاش خوابت دروغ بود» تالیف حبیب یوسف‌زاده را برای نوجوانان منتشر کرده‌ایم که دربردارنده خاطرات همسر شهید جواد حاجی خداکرم است. این کتاب از وقتی که منتشر شده با استقبال خوبی روبه‌رو شده است. همچنین در همین زمینه قصد داریم در قالب مجموعه دو جلدی «سرو قامتان» تالیف جلیل امجدی، خاطرات همسران و مادران جانبازان دفاع مقدس را برای نوجوانان بیان کنیم. زیرا معتقدیم همسران، مادران و خانواده‌های جانبازان جنگ تحمیلی سال‌هاست که به مراقبت و پرستاری از این افراد مشغولند اما کمتر نام و یادی از آنها وجود دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها