دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
«کتاب هفته خبر» با پرونده‌ای برای هوشنگ مرادی کرمانی منتشر شد/ ما ریشه در کودکی داریم

هفتاد و هشتمین شماره «کتاب هفته خبر» به سردبیری محمد ولی‌زاده و با پرونده‌ای برای هوشنگ مرادی کرمانی منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجله «کتاب هفته خبر» در جدیدترین شماره خود در پرونده‌ای ویژه برای هوشنگ مرادی کرمانی، ضمن گفت‌وگو با این نویسنده، نظرات برخی چهره‌های ادبی را درباره  او منعکس کرده که آثاری از اردشیر رستمی، سعید حسام‌پور، افشین شحنه تبار، احمد طالبی نژاد، محمد قاسم لیما، صالح رامسری، احمد اکبرپور، مهرداد اسکویی، محمد مختارپور، زهرا معبودی و مینو ارجمندی در قالب گفت‌وگو، یادداشت و تحلیل، این پرونده را تشکیل می‌دهند.

جدیدترین شماره «کتاب هفته خبر» با یادداشتی از بهنام ناصح برای گرامیداشت مرحوم فتح‌الله بی نیاز و یادداشتی از مسعود عرفانیان به مناسبت زادروز فرخی یزدی آغاز و پس از پرونده‌ای درباره هوشنگ مرادی کرمانی، در پرونده‌هایی جداگانه به معرفی شخصیت و آثار عباس صفاری، کوروش اسدی و هوتن زنگنه پرداخته است.

در بخشی از گفت‌وگویی که اردشیر رستمی با هوشنگ مرادی کرمانی انجام داده، این نویسنده به ارائه تعریف خود را از ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرده که در این بخش می‌خوانیم: «ادبیات کودکان و نوجوانان ادبیاتی است که وقتی یک آدم 90 ساله، 80 ساله، 50 ساله، 30 ساله و یا 20 ساله آن را می‌خواند، یک دفعه او را برگرداند و به کودکی پرتش کند. یعنی برود آنجا و لباس‌های کودکی بپوشد.

چون ما از مرحله رشد همین‌طوری حرکت می‌کنیم و از مرحله شیرخوارگی می‌رسیم به مرحله مثلاً دویدن و بازی کردن و بعد می‌رسیم به نوجوانی که یواش یواش دارد بالغ می‌شود و عاشق می‌شود و یک کسی را دوست دارد و همین‌طور جلو می‌رود و این مراحل را طی می‌کند و هر کدام از این مرحله‌ها که رد می‌شود، مقداری از آن‌ها در او می‌ماند. یکدفعه قطع و قیچی نمی‌شود. آن مراحل قبلی هم با او هست.

نویسنده ادبیات کودکان او را برمی‌گرداند و این لایه را باز می‌کند که تو این هستی و یادت باشد. اگر از کسی کودکی را بگیرند می‌میرد. دقیقاً مثل یک درخت است که با یک هسته رشد و ریشه کرده است. حالا شما اگر ریشه درخت را بزنید، می‌خشکد و از بین می‌رود. ما اگر کودکی خودمان را از بین ببریم، ریشه خودمان را زده‌ایم و می‌خشکیم. ریشه‌های ما در کودکی دارد آب می‌خورد و در آن دارد جان می‌گیرد.»

هفتاد و هشتمین شماره مجله «کتاب هفته خبر» در 130 صفحه و با قیمت پنج هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها