چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
ماهنامه «چاپ و نشر» به شماره 128 رسید

صد و بیست و هشتمین ماهنامه «چاپ و نشر» منتشر شد. در این شماره، گزارشی از چگونگی به‌روز رسانی دستگاه‌های صنعت چاپ ایران ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، صد و بیست و هشتمین ماهنامه «چاپ و نشر» با مدیرمسئولی احمد سمیعی و سردبیری دکتر حاجی محمد احمدی منتشر شده است. احمدی در ابتدای این نشریه در بخش «سخن سردبیر» درباره صنعت چاپ و سهم آن از مذاکره برای سرمایه‌گذاری سخن گفته است. وی در بخش‌هایی از این مقاله، چنین بیان کرده است: «در شرایط فعلی باید پرسیده شود، چقدر نمایندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی برای فرصت‌سازی وارد گود مذاکره و گفت‌وگو شده‌اند و اصولا سهم آنها در کرسی‌های تصمیم‌گیری چقدر است؟ آیا باید منتظر بمانند که دولت، آنها را برای مذاکره با نمایندگان خارجی دعوت کند یا این‌که خود با رایزنی‌های داخلی و مشارکت و همبستگی وارد گفت‌وگوهای مستقیم با نمایندگان دیگر کشورها شوند و به تبادل قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه کشورمان در حوزه چاپ بپردازند تا بتوانند آنها را در آینده‌ای نزدیک به فعل درآورند.»
 
«چگونگی به‌روز رسانی دستگاه‌های صنعت چاپ ایران» عنوان بخش دیگری از این ماهنامه است که پرسش‌های «چرا چاپخانه‌داران توانایی خرید ماشین‌آلات نو را ندارند و راه استانداردسازی چیست؟ و چه باید کرد؟» و «آیا نمایندگی‌های واردکننده دستگاه‌های چاپ می‌توانند برنامه‌ای در این خصوص داشته باشند؟» پاسخ داده است.
 
در این شماره از ماهنامه «چاپ و نشر» گزارش مفصلی از هر آن‌چه که در جشنواره‌های چاپ استان‌های مختلف که به مناسبت روز ملی صنعت چاپ رُخ داده، ارائه شده است. همچنین در این ماهنامه، نقش نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی در صنعت چاپ ایران، بررسی شده است.
 
در بخش «اخبار» این ماهنامه می‌خوانیم: «معافیت 50 درصدی مالیات 40 چاپخانه در تهران»، «بیش از 35 درصد ظرفیت صنعت چاپ قم در خدمت تولید کتاب»، «تأکید وزیر ارشاد بر نقش صنعت چاپ در پساتحریم»، «لاهیجی هم رفت»، «اقدام تعاونی چاپخانه‌داران تهران برای واردات قطعات یدکی دستگاه‌های چاپ»، «برگزیدگان پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ مشخص شدند»، «صنعت چاپ، عنصر جدایی‌ناپذیر فرهنگ است» و «نقدینگی و آموزش دو چالش اصلی صنعت 70 ساله چاپ».
 
در بخش «چهره‌های ماندگار تاریخ چاپ کشور» این شماره از ماهنامه «چاپ و نشر» با زین‌العابدین اکبرزاده، پیشکسوت گراورسازی و لیتوگرافی گپ‌وگفت شده است. همچنین در بخش «معرفی محصولات فرهنگی» این ماهنامه، کتاب‌های «مرجع نشر ایران» ناشر: خانه کتاب، «حس برند» ناشر: ایده، «هارمونی رنگ در بسته‌بندی» ناشر: مارلیک و «فلسفه اسلامی و زیبایی‌شناسی» ناشر: بیهق کتاب معرفی شده‌اند.

صد و بیست و هشتمین ماهنامه «چاپ و نشر» ویژه مهرماه 1394، با مدیر مسئولی احمد سمیعی و سردبیری دکتر حاجی محمد احمدی، در 188 صفحه و به بهای 10 هزار تومان از سوی چاپ نامی نقش منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها