سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
انتشار پنج کتاب تازه با موضوع دفاع مقدس از سوی خط‌شکنان/ «آن‌چه بر من گذشت» و «گره» خاطرات خود‌نوشت‌

انتشارات «خط‌شکنان» پنج کتاب تازه با موضوع دفاع مقدس در دست انتشار دارد که دو کتاب از این مجموعه با نام‌های «آن‌چه بر من گذشت» و «گره» خاطرات خود‌نوشت‌ هستند.

علی شیبانی، معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نش ارزش‌های دفاع مقدس استاد یزد به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: انتشارات «خط شکنان» که زیر مجموعه این بنیاد فعالیت می‌کند، پنج کتاب تازه در دست انتشار دارد.

وی از کتاب «ترنم خاطره» به عنوان یکی از این آثار یاد کرد و ادامه داد: این کتاب به 14 شهید روستای «فَهرَج» شهر یزد می‌پردازد که یوسف حسینی فهرجی برای نوشتن آن با خانواده و دوستان شهیدان به گفت‌وگو پرداخته است.

شیبانی از کتابی به عنوان «آن‌چه بر من گذشت» به عنوان دیگر اثر در دست انتشار بنیاد حفظ آثار استان یزد نام برد و افزود: این کتاب خاطرات خود‌نوشت علی‌اکبر عربی، از جانبازان 70 درصد استان یزد است که شرح زندگی خود را از دوران کودکی، تحصیل، فعالیت‌های انقلابی، جنگ تحمیلی تا کنون نوشته است.

وی کتاب «گره» را دیگر اثری دانست که در قالب خاطرات خودنوشت منتشر می‌شود و گفت: این کتاب را سروان بازنشسته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نوشته است و در آن به روایت نحوه ورود خود به ارتش جمهوری اسلامی ایران و ماموریت‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن داشته است، می‌پردازد.

معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نش ارزش‌های دفاع مقدس استاد یزد همچنین از در دست انتشار بودن دو کتاب ویژه کودکان از سوی انتشارات «خط‌شکنان» خبر داد و درباره این آثار توضیح داد: داستان‌های «منطقه شناسایی» و «کیسه قند» نوشته محمدرضا کلانتری سرچشمه به قلم محمد مروج برای کودکان بازنویسی شده‌اند. محتوای این آثار به کودکان نکاتی مانند همدلی و کمک به رزمندگان، درک شرایط دشوار جنگ و شناخت نیاز‌های جبهه را می‌آموزد.

به گفته وی، تمامی این کتاب‌ها با شمارگان بیش از یکهزار نسخه به چاپ خواهند رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها