دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
«بازجویی خانواده قلندری» کتاب شد

انتشارات افق، کتاب رمان پلیسی - فانتزی «بازجویی خانواده قلندری» نوشته مصطفی خرامان را برای نوجوانان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «بازجویی خانواده قلندری» رمانی از مصطفی خرامان است که به تازگی از سوی انتشارات افق به عنوان یکصد و شصتمین عنوان از مجموعه رمان نوجوان منتشر شده است.
 
در این رمان شامل دو داستان، یکی در قالب اجتماعی و پلیسی و دیگری در قالب طنز و فانتزی است به صورت همزمان بیان می‌شود ولی در واقع قالب فانتزی رمان است که داستان را پیش می‌برد.
 
این کتاب در قالب پنج فصل به هم پیوسته ماجرای دزدی را بیان می‌کند که در حال دزدی از بانک توسط پلیس دستگیر می‌شود. اما او در بازجویی‌هایش ماجراهایی عجیب و غریبی را برای پلیس تعریف می‌کند که به واقعیت نزدیک نیستند. بنابراین پلیس مجبور می‌شود برای یافتن حقیقت به سراغ خانواده‌اش برود و به این ترتیب پای همه اعضای خانواده دزد به این ماجرا باز می‌شود.
 
در پشت جلد این کتاب نوشته شده است: «سروان روی کاغذش نوشت او از چی پشیمان است؟ بعد فکر کرد کدام اشتباهش او را اینقدر آزار می‌دهد؟ غفلت از دختر عمویش یا ماجرای دزدی و یا دروغ‌هایی که به هم می‌بافد؟ سروان می‌دانست که این‌ها را خودش باید بگوید، باید او را به حرف می‌کشید. پرسید:‌ «عروسک چی شد؟ پیداش کردید؟...»
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «سیاوش می‌فهمید که سروان یک کلمه از حرف‌هایش را در مورد عروسک و باطری و انرژی باور نکرده. برای همین دلخور بود و دلخوری‌اش را هم پنهان نمی‌کرد. پس از چندلحظه سکوت، ابروهایش را درهم کشید و گفت: «باشه با اون‌ها صحبت کنید.»
با دستش حرکتی کرد که معنی برو بابا می‌داد. بعد عقب رفت و به پشتی صندلی‌اش تکیه داد. حال کسی را داشت که کار مهمی انجام داده و نیاز به آرامش دارد...»
 
مصطفی خرامان در سال 1334 در تهران متولد شد و از سال 1356 در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیتش را آغاز کرد. تاکنون بیش از 30 رمان و مجموعه داستان و فیلمنامه از وی منتشر شده است.
 
انتشارات افق، کتاب «بازجویی خانواده قلندری» را در قالب 152 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 80 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها