یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
بررسی آثار «رومانتیک‌های آلمانی» با سخنرانی میثم سفید‌خوش

موسسه روزگار نو در ادامه برگزاری درس‌گفتار و متن‌خوانی آثار فلاسفه، متن‌خوانی آثار و اندیشه‌های «رومانتیک‌های آلمانی» را با سخنرانی دکتر میثم سفیدخوش، پژوهشگر فلسفه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌‌کند.

حسین سمیعی، مدیر داخلی مؤسسه روزگار نو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: متن‌خوانی و سیری در آثار و اندیشه‌های «رومانتیک‌های آلمانی» با سخنرانی دکتر میثم سفیدخوش در این مؤسسه در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: در این متن‌خوانی آثاری از هامان، شیلر، گوته، هولدرین، شلگل و شیلینگ به‌عنوان رومانتیک‌های آلمانی باز‌خوانی می‌شود.

سمیعی افزود: در این درس‌گفتار، زمینه‌ها، مؤلفه‌ها و چهره‌های رومانتیک‌های آلمانی مورد بحث قرار می‌گیرد. در جلسات آتی نیز آثار هامان، «آزادی و دولت فرزانگی»، «نمایشنامه‌ها و سرود شادی»  اثر فریدریش شیلر، «رنج‌های ورتر جوان، بخش نخست فاوست»، «فاوست، دیوان شرقی غربی» اثر گوته و «گوشه‌نشین یونان» هولدرلین مورد بازخوانی قرار می‌گیرد.

مدیر داخلی مؤسسه روزگار نو، بررسی آثار شیلینگ و شلگل را دیگر مباحث این درس‌گفتار اعلام کرد که در جلسه‌های بعدی این درس‌گفتار بررسی می‌شود.

درس‌گفتار «سیری در آثار و اندیشه‌های «رومانتیک‌های آلمانی» روزهای یکشنبه از ساعت 17 و 30 دقیقه تا 19 و 30 دقیقه در محل مؤسسه روزگار نو واقع در تهران، خيابان حافظ، بالاتر از تقاطع انقلاب، بن‌بست حيات پــلاک12، طـبـقه دوم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها