جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
3259 نفر مشمول شرایط دریافت بُن کارت الکترونیکی کتاب شدند

سالن تکریم اهل قلم بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران این روزها میزبان هزاران نفر از اهالی قلم است؛ تا پایان روز نهم برپایی نمایشگاه، حدود 3259 مشمول شرایط دریافت بُن کارت الکترونیکی شده اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «سرای تکریم اهل قلم» یکی از بخش‌های کمیته علمی ـ فرهنگی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب است که هدف از آن انجام امور مربوط به دریافت بن الکترونیکی کتاب اهل قلم است. در این بخش فضایی آرام مهیا شده تا اهل قلم بتوانند ضمن ثبت نام برای دریافت کارت اهل قلم و دریافت بن الکترونکی خرید کتاب، لحظاتی را به استراحت و گفتگو با یکدیگر بپردازند. 

سمیه قاصدی مدیر سالن تکریم اهل‌قلم و مدیر سرای اهل‌قلم موسسه خانه‌کتاب در این باره اظهار کرد: براساس آخرین گزارش از وب‌سایت اهل قلم‌ تا پایان روز نهم‌ برپایی بیست‌وهشتمین نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران‌ پنج هزار و 420 نفر در این وب‌سایت ثبت‌نام کرده‌اند که حدود دو هزار و 220 نفر آنها‌ از آغاز زمان شروع نمایشگاه‌ تا پایان روز نهم ثبت‌‌نام کرده‌اند و حدود سه هزار نفر آنها پیش از برپایی نمایشگاه کتاب تهران‌ در این وب‌سایت‌ ثبت‌نام کرده‌ بودند.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و 491 نفر به سالن تکریم‌ اهل‌قلم‌ مستقر در نمایشگاه کتاب تهران‌ جهت دریافت بن‌کارت الکترونیکی مراجعه کرده‌اند اظهار کرد: از میان پنج هزار و 420 نفر ثبت‌نام کننده‌در وب‌سایت‌ اهل‌قلم‌ حدود سه‌هزار و 259 نفر مشمول شرایط دریافت‌ بن‌کارت الکترونیکی خرید کتاب شده‌اند.

قاصدی اظهار کرد: روزانه کار ثبت‌نام بین 100 تا 150 نفر از اهالی قلم با کمک همکاران مستقر در سالن تکریم اهل‌قلم نمایشگاه کتاب تهران انجام می‌شود. همچنین فرایند صدور کارت اهل‌قلم در این سالن‌ صورت می‌گیرد.

مدیر سالن تکریم اهل‌قلم بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌الملل کتاب تهران با اشاره به دیگر فعالیت‌های این سالن گفت: واحد اهل‌قلم مستقر در سالن تکریم اهل‌قلم کار ویرایش‌ و تصحیح‌ اطلاعات آن دسته از پدید‌آورندگانی که در وب‌سایت ثبت‌نام کرده‌اند را‌ انجام می‌دهند؛ این اقدام با حضور نویسنده‌ در محل نمایشگاه‌ انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: به پدید‌آورندگانی که در ایام برپایی نمایشگاه کتاب تهران‌ کار ثبت‌نامشان در وب‌سایت اهل‌قلم انجام می‌شود‌، به فاصله یک تا دو روز پیامک دریافت حضور در سالن تکریم‌ اهل‌قلم و دریافت بن‌کارت الکترونیکی ارسال می‌شود.

مدیر سرای اهل‌قلم موسسه خانه‌کتاب با اشاره به ویژگی‌های سالن تکریم این دوره از نمایشگاه کتاب تهران‌ گفت: سالن تکریم اهل‌قلم برای دومین سال است که در نمایشگاه کتاب تهران برپا می‌شود اما امسال به صورت کیفی‌تر در این رویداد فرهنگی ظاهر شد به‌طور مثال ارایه‌ بن‌کارت‌های الکترونیکی خرید کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران به اهالی قلم‌، به صورت سازمان‌یافته و دقیق‌تر صورت گرفت‌؛ این باعث شد که تمام اطلاعات پدید‌آورندگان در یک سایت جامع جهت خدمت‌رسانی بهتر به اهل‌قلم‌ گردآوری شود.

قاصدی در ادامه سخنانش، گفت: همچنین این اقدام مهم از وقوع بسیاری از سوء رفتارها پیشگیری کرد و باعث شد از دریافت بن‌کارت الکترونیکی خرید کتاب به‌صورت‌های مختلف در طول برپایی نمایشگاه توسط اهالی قلم جلوگیری شود و مهم‌تر اینکه برای هر پدید‌آورنده‌ای یک بن‌کارت الکترونیکی 150 هزار تومانی با درج نام پدید‌آورنده بر روی کارت صادر شود. و در دوره‌های دیگر برپایی نمایشگاه دیگر نیازی به صدور مجدد کارت نیست و فقط با شارژ آن توسط موسسه خانه کتاب می‌توانند به خرید کتاب اقدام کنند.

بیست‌ و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار خواندن، گفت‌وگو با جهان از 16 تا 26 اردیبهشت‌ماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام‌خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان کتاب وکتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها