جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
همه کتاب‌های مهدوی مورد تأیید نیستند/ شفافیت خاص آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی

حجت‌الاسلام محمدتقي رباني، رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی ضمن تأکید بر این که همه اين كتاب‌ها مورد تأييد نیستند، گفت: آثار مهدوي آیت‌الله صافی گلپایگانی با شفافيت خاصي نوشته شده به گونه‌ای که مسائل و شبهات مهدوي را به روشني پاسخگو بوده و منبعي موثق و علمي در اين زمينه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم به نقل از روابط عمومي انتشارات آيت‌الله صافي گلپايگاني، حجت‌الاسلام محمدتقي رباني در حاشيه بيست‌وهشتمين نمايشگاه كتاب تهران به حضور كتب مهدوي در اين نمايشگاه اشاره و بيان كرد: بايد از تمام كساني كه نسبت به مساله مهدويت حساسيت داشته و در اين زمينه با تحقيق دست به قلم مي‌شوند، تشكر و قدرداني كرد.

وي با بيان اينكه نبود توجه كافي و شايسته به مسائل و مباحث مهدوي موجب مظلوم ماندن اين مبحث مهم در جامعه اسلامي شده است، تصريح كرد: به همين دليل در حال حاضر با مسائل تلخي روبه‌رو هستيم كه در جامعه در حال تشديد است و بايد براي پاسخ صحيح به مسائل و شبهات مهدوي به مراجع و منابع معتبر مراجعه كرد.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی بيان كرد: بايد درباره مسائل مهدوي ديدگاه روشني وجود داشته باشد و سپس آگاهانه در موارد گوناگون مرتبط با آن به تحقيق و پژوهش پرداخت.

رباني با اشاره به آثار مهدوي آيت‌الله صافي بيان كرد: اين مرجع تقليد در زمينه مهدويت بسيار تحقيق و پژوهش انجام داده‌اند به گونه‌اي كه مي‌شود اطمينان داشت که شخص با مطالعه اين آثار از تاريكي به روشني هدايت خواهد شد.

وي به كتاب «منتخب‌الاثر» نوشته اين مرجع تقليد به عنوان يك منبع مهم براي تحقيق و پژوهش در عرصه مهدويت اشاره و تصريح كرد: اين كتاب را آيت‌الله صافي در دوران جواني با دستور آيت‌الله بروجردي نوشتند.

رئيس انجمن علمي مهدويت حوزه با تأكيد بر اينكه كتب بسياري در زمينه مهدويت نوشته و منتشر شده است، گفت: همه اين كتاب‌ها مورد تأييد نیستند و گاه با لغزشي كه در اين كتاب‌ها به وجود آمده، دستمايه به دشمن داده شده است.

وي با اشاره به ويژگي آثار مهدوي آيت‌الله صافي افزود: آثار مهدوي اين مرجع تقليد با شفافيت خاصي نگاشته شده به گونه‌ای که مسائل و شبهات مهدوي را به روشني پاسخگو بوده و منبعي موثق و علمي در اين زمينه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها